nieuws

AH en Delhaize verkopen identiek huismerk

Formules 5049

AH en Delhaize verkopen identiek huismerk

BRUSSEL – Albert Heijn en Delhaize verkopen het eerste gezamenlijke, identieke huismerk. Bij wijze van proef wordt de muesli van het eigen merk nu in exact dezelfde verpakking verkocht, met alleen een ander logo.

Het verpakkingsontwerp is afkomstig van Designrepublic laat Murtaza Teke van het Belgische ontwerpbureau aan Distrifood weten.

Bereik aanbod vergroten

Albert Heijn introduceert de crunchy cereal-serie van Delhaize in de schappen en illustreert daarmee volgens woordvoerder  Erik Lückers van Albert Heijn hoe de merken het bereik van hun aanbod vergroten door nauwer samen te werken.

Basisproduct voor ontbijt

Met de naam ‘crunchy muesli’ zal het graan, dat al een basisproduct voor ontbijt is in België en Luxemburg, het assortiment voor klanten in Nederland verbeteren, volgens Ahold Delhaize. Het is verkrijgbaar in een breed scala aan smaken, van chocolade en noten tot fruit.

Binnenkort meer gezamenlijke producten

Klanten zullen binnenkort meer gezamenlijke producten van het eigen merk in hun winkels zien, terwijl Delhaize en Albert Heijn hun kennis en expertise blijven delen, een belangrijk onderdeel van de Better Together-strategie van Ahold Delhaize. Het nieuwe chocoladeassortiment van Albert Heijn bijvoorbeeld is geïnspireerd op de kwaliteit van Belgische chocoladeproducten van Delhaize.

Lees ook: Blokkade fusie Ahold Delhaize weggenomen

Reageer op dit artikel