nieuws

Albert Heijn introduceert de Rappie app

Formules 3877

Albert Heijn introduceert de Rappie app

ROTTERDAM – Albert Heijn heeft de Rappie app gelanceerd. De app maakt deel uit van de test die de marktleider momenteel uitvoert in delen van Rotterdam.

Met de app, die zowel voor gebruikers van iOS als Android verkrijgbaar is, stellen Albert Heijn en bezorgdienst Superbuddy klanten in staat ‘nog rapper en flexibeler’ boodschappen te doen. Dat meldt de formule op zijn website.

Een klik op het product

Klanten in het pilotgebied kunnen zodoende last minute, locatie-onafhankelijk besluiten wat ze willen eten of drinken en dit direct laten bezorgen. De Rappie app komt anderhalve maand nadat de proef in Rotterdam is gestart. Aan de proef in Rotterdam doen vier winkels mee: Bentinckplein 40, Oudedijk 149, Lijnbaan 121 en Kleiweg 35. Producten zijn door de app met één klik op het product toe te voegen aan het boodschappenmandje. Betalen van boodschappen kan vanuit een zogenaamd ‘boodschappentegoed’. Betalingen met iDEAL is ook mogelijk.

Ontzorgen door gemak en flexibiliteit

‘Tijd is een belangrijke factor voor veel van onze klanten en wij proberen te ontzorgen door gemak en flexibiliteit te bieden’, vertelt Saskia Egas Reparaz, directeur Marketing & Format bij Albert Heijn. ‘Met de Rappie app als toevoeging aan het eerder geïntroduceerde ah.nl/rappie kunnen klanten gewoon doorgaan met hun dagelijkse bezigheden, terwijl wij samen met Superbuddy de boodschappen in no time bezorgen waar zij dat willen.’

Samenwerking met Superbuddy.nl

Voor de introductie van Rappie werkt Albert Heijn samen met Superbuddy.nl, een online bezorgdienst die op dit moment ook al in Zwolle en Utrecht boodschappen binnen twee uur aan huis bezorgd. Superbuddy.nl beschikt over het technische platform dat de bestelde boodschappen en het fijnmazige netwerk van parttime bezorgers op een slimme manier aan elkaar verbindt. Laurens van Geffen, ceo van Superbuddy.nl: ‘We merken dat er nu al veel belangstelling is voor de Rappie dienst. Met de nieuwe app zal de groei alleen maar versnellen, omdat bestellen nog makkelijker wordt. Voor de klanten is dat een belangrijke stap. Bovendien toont de introductie van de app aan dat het technisch platform waarop Superbuddy is gebouwd in staat is om flexibel aan te sluiten op de platformen van onze partners.’

Reageer op dit artikel