nieuws

Dirk dient Jumbo opnieuw van repliek

Formules 11144

Dirk dient Jumbo opnieuw van repliek

VELSEN-NOORD – Dirk van den Broek pakt morgen (zaterdag) opnieuw uit met een advertentie in de landelijke dagbladen. Hierin wordt een Dirk-kassabon vergeleken met een bon van Jumbo.

De boodschap van de advertentie is ‘Onderaan de streep wint de Dirk-klant altijd’.

Dirk: ‘hoog tijd voor duidelijkheid’

Volgens Dirk is het naar aanleiding van ‘het vele tromgeroffel door concurrenten dat er prijsverlagingen worden doorgevoerd, hoog tijd om voor de consument duidelijkheid te creëren’. Om die reden hield Dirk afgelopen week een prijsvergelijking tussen de Dirk-vestiging aan de Buitenveldertselaan (Amsterdam) en de Jumbo aan de Europaboulevard, eveneens in Amsterdam. Onderaan de streep zou de Dirk-klant 12 procent goedkoper zijn met A-merken.

Huizing: niet verbaasd

Marcel Huizing, directeur Dirk: ‘Ik ben niet verbaasd door de uitkomst. Ik wist dat dit de conclusie zou zijn. Wij hebben altijd de laagste prijzen in onze supermarkten. Het hele jaar door. De bedragen op de kassabon bevestigen dit.’ Volgens de A-merkenprijsvechter heeft Dirk al 75 jaar lang alle producten met een vaste lage prijs en elke week ook nog eens 100 aanbiedingen.

Advertentie in kranten

Om het prijsverschil met de concurrent te benadrukken, wordt morgenochtend een paginagrote advertentie in diverse kranten geplaatst. Op de advertentie zijn de beide kassabonnen te zien. Vorige week kwam de van oorsprong Amsterdamse super ook al met een advertentie waarin het de draak stak met Jumbo’s prijsverlagingen.

Reageer op dit artikel