nieuws

Albert Heijn start met inline pilot bij filialen

Formules 7129

Albert Heijn start met inline pilot bij filialen

ROTTERDAM – Albert Heijn is vorige week begonnen met een zogenoemde inline pilot bij filialen in Rotterdam en Den Haag.

In deze pilot worden online en offline-elementen met elkaar gecombineerd. Op die manier wil Albert Heijn op de winkelvloer ook service bieden aan onlineklanten. Bij die service speelt de winkelbalie een belangrijke rol. ‘Het is bijvoorbeeld mogelijk om je boodschappenkratten, waar statiegeld op zit, in te leveren. Ook kun je online bestelde producten retourneren en koopzegels aanschaffen’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

Communicatie bij het schap

Daarnaast gaat het winkelteam op verschillende plekken op de winkelvloer aan klanten vertellen dat ze producten ook online kunnen bestellen. ‘Bij dat laatste kun je denken aan communicatie bij het schap waar zware of grote producten staan’, zegt Aspeslagh.

Alleen filialen doen mee aan pilot

Albert Heijn wil op die manier één gezicht laten zien. ‘Het belangrijkste doel van de pilot is dat we voor klanten een Albert Heijn willen zijn, of je nou in de winkel of op ah.nl je boodschappen doet’, aldus de woordvoerder. Vooralsnog doen alleen eigen winkels mee aan de pilot. De franchisewinkel in het gebied weet van de pilot, maar heeft besloten om voorlopig niet deel te nemen.

Reageer op dit artikel