nieuws

E-aanbiedingen Jumbo niet altijd doorberekend

Formules 2257

E-aanbiedingen Jumbo niet altijd doorberekend
Weekaanbiedingen van Jumbo

Veghel – Klanten van de webshop van Jumbo krijgen niet altijd de korting op weekaanbiedingen doorberekend op hun eindafrekening.

De kortingen staan in de webwinkel wel vermeld bij de producten maar worden bij het afrekenen niet doorberekend. Klanten die niet opletten betalen daardoor soms toch de volle mep, meldt RTL Z. Dat door een jumbo-klant op het probleem werd gewezen. Jumbo zegt dat dit komt door een technisch probleem dat inmiddels is verholpen en zegt getroffen klanten te compenseren.

Drie weken geen korting

De klant die bij RTL Z haar beklag doet, bestelt elk weekend haar boodschappen via de site van Jumbo die ze vervolgens op dinsdag bij een pick up point in Amsterdam ophaalt. Na afhalen controleert ze altijd haar bon. Daardoor contacteerde ze dat al drie weken  de kortingen van de weekaanbiedingen niet worden doorgerekend. Bij het bestellen ziet ze de korting wél, maar bij het afrekenen is die verdwenen. Op een bestelling van rond €120 scheelde dat zo’n €7.

Probleem houdt aan

De klant heeft RTL Z laten weten inmiddels ook al drie keer contact te hebben gehad met Jumbo. Ze krijgt elke keer haar geld terug. Maar, zo luidt haar klacht, Jumbo lost het probleem niet op. Ze heeft inmiddels drie keer besteld en al die keren is de korting niet doorberekend. ‘Ik ben vast niet de enige vaste klant bij wie de weekaanbiedingen niet goed doorberekend worden. Als je niet oplet, betaal je onnodig teveel. En Jumbo onderneemt geen actie.’

Jumbo: technische fout

Jumbo zegt in een actie het vervelend te vinden dat de weekaanbiedingen bij de klant niet goed zijn doorberekend. ‘Door een technisch probleem heeft deze fout zich de afgelopen twee weken sporadisch voorgedaan bij het invoeren van nieuwe promoties op de eerste dag van de weekaanbieding.’

Probleem verholpen

Jumbo zegt dat klanten waarbij dit is gebeurd hun geld hebben terug gekregen en dat nog eens te zullen checken. ‘Naar aanleiding van jullie bericht zullen wij nogmaals handmatig alle bestellingen en betalingen van onze klanten controleren. Inmiddels is het technische probleem in het online bestelproces helemaal verholpen.’

RTL : ‘controleer bon’

RTL Z nam zelf ook de proef op de som en deed een bestelling met weekaanbiedingen. Die kwamen inderdaad met de goede prijs op de bestelbon maar die verdween weer bij het afrekenen. ‘We betalen voor een paar boodschappen bijna een 2,50 euro te veel.’ De nieuwssite adviseert klanten daarom de bonnen goed te controleren.

Reageer op dit artikel