nieuws

Plus houdt spaaractie met emoji’s

Formules 10291

Plus houdt spaaractie met emoji’s
Foto: Pathé

UTRECHT – Plus houdt een spaaractie met emoji’s. Vanaf 27 augustus tot 30 september kunnen kinderen sparen voor de socialmediakarakters uit de film The Emoji Movie.

Dat bevestigen enkele Plus-ondernemers tegenover Distrifood. De actie wordt vanaf maandag 21 augustus door Plus gepromoot.

In totaal 24 varianten

Dan wordt voor klanten duidelijk hoe zij kunnen sparen voor figuurtjes als ‘de vrolijke drol’ en ‘de roze eenhoorn’. Bij besteding van €15 krijgen klanten een zakje met daarin een emoji. Bij actieproducten zijn extra emoji’s te sparen. In totaal zijn er 24 varianten.

Bewaarblik is te koop

Om de poppetjes te bewaren is er een speciaal bewaarblik ontworpen, dat in de vestigingen van Plus te koop is voor €2,49. Ook is een pennetje beschikbaar waarmee het figuurtje op papier is om te trekken. In de weken 36 tot en met 39 wordt gewerkt met een limited edition. Verkrijgbaar zijn dan de meest exclusieve karakters, gebaseerd op de Emoji-film die bezoekers laat zien wat er aan de binnenkant van een smart-phone gebeurt.

Animatiefilm sinds 28 juli in Nederland

De Amerikaanse 3D-computergeanimeerde film is geregisseerd door Tony Leondis en gebaseerd op de emoji-symbolen. De film ging op 23 juli in première in het Fox Theater in Westwood (Los Angeles) en werd op 28 juli in de Verenigde Staten uitgebracht in 4075  zalen. Tijdens het openingsweekend bracht de film $24,5 miljoen (zo’n €21 miljoen) op, daarmee in dat weekend op de 2e plaats eindigend, na Dunkirk. De animatiefilm draait sinds 28 juli in de Nederlandse bioscopen in zowel de Engelse als in de Nederlands gesproken versie en is door critici met de grond gelijk gemaakt.

Jan Linders hield ook actie met emoji’s

Eerder dit jaar hield Jan Linders een actie met emoji-stixx, kleine zuignapjes die kunnen worden opgeplakt. Klanten kregen ze bij iedere €15 aan boodschappen en bij extra actieproducten. Er waren 20 verschillende verkrijgbaar, die in een limited edition verzamelbox konden worden bewaard. Reclamebureau Happy Cactus uit Eindhoven ontwikkelde deze actie, maar is niet betrokken bij de nieuwe spaaractie van Plus.

Angry Birds was groot succes

Vorig jaar in juni hield Plus met veel succes de Angry Birds-spaaractie, de formule bereikte tijdens de actie een recordmarktaandeel van 6,59 procent. Ondernemers van de formule door het hele land reageerden lyrisch op de actie, die zij zelf bestempelden als de meest succevolle ooit. Daarvoor was de spaaractie met Minions de beste.

Reageer op dit artikel