nieuws

Lidl: Klant 40 procent duurzamer

Formules 3484

Lidl: Klant 40 procent duurzamer

HUIZEN – Bij discounter Lidl is het omzetpercentage van voeding met een duurzaamheidskeurmerk de afgelopen twee jaar gestegen van 13,5 procent naar ruim 19 procent.

Dat is één van de conclusies uit het maatschappelijk verslag dat de supermarktketen vandaag heeft gepresenteerd. De omzetstijging betekent dat een gevulde boodschappentas van Lidl-klanten 40 procent duurzamer is geworden.

Biodiversiteit en watergebruik

Lidl spreekt in het maatschappelijke jaarverslag de ambitie uit om dit assortiment met keurmerk jaarlijks met tenminste 10 procent te laten toenemen, maar ook om met leveranciers op specifieke onderwerpen zoals biodiversiteit en watergebruik stappen te zetten. Klanten worden de komende tijd in de winkels geïnformeerd over het duurzaamheidsbeleid.

Zonnepanelen en eigen Lidl-windmolen

Daarnaast zegt Lidl Nederland in het verslag dat de keten jaarlijks minstens tien filialen wil voorzien van zonnepanelen. Ook zal de discounter uiterlijk in 2020 een eigen windmolen in gebruik nemen. In 2019 wil Lidl naar eigen zeggen te boek staan als de beste werkgever van de retailbranche en moet in 2018 30 procent van de leidinggevende posities binnen het bedrijf bezet zijn door een vrouw.

Reageer op dit artikel