nieuws

Samen het verschil maken

Formules 883

Samen het verschil maken

De transformatie van de fris, water en sap categorie krijgt steeds meer vorm. Gezondere alternatieven groeien hard in omzet en volume en dat wordt steeds meer zichtbaar in het schap.

– Sponsored content door Vrumona –

Vanuit de visie de categorie gezonder te maken, trekt Vrumona samen met ondernemers op om de al jaren gaande volumedaling van de categorie te keren. De strategische keuze van Vrumona om groei te realiseren door te innoveren op gezondere proposities en actief in te zetten op het terugbrengen van calorieën werpt zijn vruchten af. Inmiddels weet Vrumona het aantal calorieën harder dan de markt te laten dalen en groeit Vrumona zowel in volume als in omzet harder dan de markt.

Water groeit door

Gelijk aan het advies van Vrumona staat in de gloednieuwe Albert Heijn Driessen in Arnhem (vvo 3000 m2) water aan het begin van het frisdranken, water & sappenschap. Dochter Carmen, eigenaresse van AH-Driessen in Elst en samen met haar vader eindverantwoordelijke voor de winkel in Arnhem, vertelt: ,,We zitten hier in een kinderrijke buurt en ook onze klanten maken steeds bewustere keuzes binnen de categorie. De gemiddelde omzet per meter binnen Water ligt inmiddels net zo hoog als de gemiddelde omzet per meter binnen Sappen. En binnen traditioneel Fris is het aandeel gezondere proposities, zoals een Pepsi Max, al vrijwel net zo groot als de reguliere varianten.”

Winkelactivaties

Innovaties krijgen alle aandacht met de intentie om hen groot te maken. ,, Vrumona weet heel goed wat aansluit bij onze shoppers, we doen veel tailor made. Zo zijn bij de introductie van Sourcy Water met een Fruitsmaakje voor kinderen gratis samples uitgedeeld bij de Avondvierdaagse en is groot uitgepakt met displays op de winkelvloer. Met Sourcy Sprankelend Mineraalwater met Smaak is een grote houten picknicktafel in de winkel neergezet, wat volop de aandacht trok. Door het jaar heen weten we samen beleving in en rond het frisdrankenschap te creëren, op een manier die onze shoppers aanspreekt. Voor ons is dit een samenwerking die we graag zien: we kunnen lokaal het verschil maken én het maakt ons samen aantoonbaar groter.”

Foto's

Reageer op dit artikel