nieuws

Jan Linders beste supermarkt in bier

Formules 3105

Jan Linders beste supermarkt in bier

BREDA – Het bierschap van Jan Linders is als beste uit de bus gekomen in het schapimago-onderzoek van GfK. Dit is de derde keer op rij. Albert Heijn staat op 2, Hoogvliet op 3.

Voor de zesde keer is het schapimago van bier onderzocht door GfK , deze keer in opdracht van AbInBev. Na 2015 en 2016 wordt Jan Linders in 2017 opnieuw het beste beoordeeld. Het onderzoek is gehouden onder ruim 5000 respondenten uit het huishoudpanel van GfK.

Kwaliteit stijgt

Ten opzichte van 2016 doet het totale bierschap het op alle aspecten dit jaar beter. Het gemiddelde beoordelingscijfer is gestegen van een 6.67 naar een 6.74. Supermarkten bieden duidelijkere informatie over de producten in het bierschap, hebben een netter bierschap dan voorheen en de kwaliteit van het totale assortiment gaat in de ogen van de klanten omhoog. ‘Op alle 21 gemeten aspecten scoort Jan Linders erg hoog’, verklaart marktonderzoeker Marcel Temminghoff van GfK de overwinning van de Limburgse keten. ‘Je ziet in de resultaten terug dat bier er een van de speerpunten is. Ook is de keten het beste in staat klanten te verleiden bij het bierschap.’

Overzichtelijke indeling

Op netheid van het schap, kwaliteit van het assortiment, een ruim aanbod van verschillende verpakkingen, overzichtelijke indeling, aantrekkelijke aanbiedingen en goede kennis over bier bij het personeel blinkt Jan Linders uit.  Op 19 van de 21 onderzochte aspecten staat de Limburgse keten zelfs op plek 1. ‘We zien wél dat andere ketens ze op de hielen zitten’,  stelt Category Manager Off Trade Pim de Beer van Ab InBev. Albert Heijn (2) en Hoogvliet (3) komen dichterbij.

Speciaal bier

Ook in het specifieke speciaalbier-onderzoek is Jan Linders voor de vijfde opeenvolgende keer de nummer 1, opnieuw gevolgd door Albert Heijn en Hoogvliet. Op 20 van de 22 onderzochte aspecten krijgt Jan Linders de hoogste waardering. Overall wordt het speciaalbierschap door consumenten ook hoger gewaardeerd dan de afgelopen jaren.

Meer over de onderzoeksresultaten in Distrifood van 24 juni.

Reageer op dit artikel