nieuws

‘Abel’s Deli’ wint AH Product Pitch 2017

Formules 2934

‘Abel’s Deli’ wint AH Product Pitch 2017

ZAANDAM – Abel’s Deli heeft de AH Product Pitch 2017 gewonnen. Het versmaaltijdconcept gaat gedurende een jaar een samenwerking aan met de marktleider.

De afgelopen maanden hebben bijna 100 jonge ondernemers meegedaan aan de tweede ‘AH Product Pitch’, om hun product verkrijgbaar te laten zijn bij Albert Heijn. Vorig jaar won Kaas in ’t Bakkie de eerste editie.

Brede samenwerking

‘Abel’s Deli’, van ondernemer Jesse van Donk, gaat gedurende een jaar een brede samenwerking aan met Albert Heijn, wint coaching om groeiplannen te realiseren en een investeringspakket ter waarde van €125.000,-. De jury van experts wees ook een tweetal runners-up aan, die naast schapruimte en coaching, een investeringspakket winnen.

Klant laten genieten van vers

Jesse Donk toonde zich een gelukkig man. ‘We hebben Albert Heijn uitgedaagd om samen met ons verse maaltijden te maken en dan is het gaaf te horen dat we dat ook echt samen gaan doen. We zijn ervan overtuigd dat Albert Heijn ons de mogelijkheid geeft onze professionaliseringsambities te realiseren en samen onze klanten te laten genieten van écht vers.’

Tien ondernemers kregen kans

Gisteren kregen 10 jonge ondernemers de kans hun product te pitchen aan een jury van experts in het Amsterdamse startupgebouw B.Amsterdam. Naast winnaar ‘Abel’s Deli’ vielen nóg twee jonge ondernemingen in de prijzen: ‘Lekker in een potje’ en de ‘Bouillon Brothers’. Zij winnen naast schapruimte en coaching een investeringspakket ter waarde van respectievelijk €75.000,- en €50.000,-. Eervolle vermeldingen waren er voor GinMayo en Hook’d met schapruimte als prijs.

Diversiteit en innovatie in het schap

Marit van Egmond, commercieel directeur Albert Heijn: ‘De jury heeft een breed scala aan professioneel gepresenteerde producten gezien op een hoog niveau. De producten worden beoordeeld op onderscheidend vermogen, innovatief gehalte en business potentieel. Daarnaast moet het uiteraard passen bij onze klanten. De deelnemers beoordelen we op ambitie, ervaring en hun presentatievaardigheid gedurende de pitchdag. Doel blijft om onze klanten te verrassen en de winnende producten zorgen voor nog meer diversiteit en innovatie’.

Stimuleren ondernemerschap

De Product Pitch is een initiatief van Albert Heijn om jong ondernemerschap te stimuleren, vernieuwend te zijn in het assortiment en klanten te blijven verrassen met vernieuwende producten. De jury van de Product Pitch bestaat, naast Marit van Egmond, uit Henk van Harn (‎VP Strategic Sourcing), Carlijn Olthof (Director Merchandising & Sourcing Fresh), Sjoerd Holleman (Senior Finance Director Merchandising & Sourcing) en Kees Rusius (Operational Manager).

Reageer op dit artikel