nieuws

Picnic: Scheij neemt plaats Verheijen in

Formules 4378

Picnic: Scheij neemt plaats Verheijen in
Bas Verheijen

AMERSFOORT – Gerard Scheij is bij Picnic de vervanger van Bas Verheijen, één van de oprichters van de websuper.

‘Ik heb mijn operationele taken binnen Picnic overgedragen aan Gerard Scheij. Ik ben nog wel steeds een enorm trotse co-founder en blijf als adviseur verbonden aan Picnic’, zegt Verheijen tegen Distrifood. Verheijen bevestigt daarmee het bericht van Foodpersonality dat in zijn laatste nummer melding maakte van de stap van de marketingman.

Nieuwe fase Picnic

Verheijen is zich momenteel aan het oriënteren over de toekomst. ‘Picnic gaat een hele nieuwe fase in. Het is een natuurlijk moment om een stap opzij te zetten en weer even wat tijd voor mijn gezin te hebben. Het zou zo maar kunnen dat ik in de toekomst weer een project binnen Picnic ga doen, al zit mijn hoofd ook vol nieuwe ideeën.’

Assortiment, prijs en promoties

De mede-oprichter van Picnic zei in oktober 2015 in een interview met Distrifood dat hij bij de websuper verantwoordelijk was voor category management. ‘Ik houd me bezig met assortiment, prijs en promoties. Ik ben in de aanloop naar de lancering heel lang bezig geweest met het vergelijken van onze producten met het assortiment in de supermarkten.’

Gerard Scheij

Marketingdirecteur bij C1000

Verheijen heeft samen met internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys en serie-ondernemer Michiel Muller Picnic opgericht. Voor die tijd was Verheijen onder meer marketingdirecteur bij C1000 en marketingmanager bij Albert Heijn. In juli 2012 nam Colette Cloosterman Van Eerd zijn verantwoordelijkheden over bij Jumbo/C1000. Een maand later zat hij al met de drie andere oprichters van Picnic rond de tafel.

Reageer op dit artikel