nieuws

Fletcher protesteert tegen hotelactie Albert Heijn

Formules 11647

Fletcher protesteert tegen hotelactie Albert Heijn

AMSTERDAM – ‘Bonusvoordeel: tweede nacht geheel gratis, inclusief ontbijt’, daarmee kondigt hotelketen Fletcher donderdag haar eigen actie aan, bedoeld als protest tegen de Hotelactie van Albert Heijn.

‘Verblijf twee nachten en betaal er maar één. Spaarkaart? Niet nodig! U hoeft geen zegels van Albert Heijn te sparen voor 50% korting op de 2e nacht’, schrijft Fletcher verder op de website.

Zestig Fletcher-hotels doen mee

De hotelactie duurt tot en met 13 april 2017 en er doen ruim zestig verschillende Fletcher hotels mee. Ceo Rob Hermans tegenover De Telegraaf: ‘We willen niet worden uitgekleed door een grootgrutter die 11 procent commissie vraagt, terwijl we de korting aan de gast zelf mogen betalen. Daarom starten we een eigen actie met de tweede nacht gratis op 60 locaties.’

‘Een groot aantal hotels doet wel mee’

Een woordvoerder van Albert Heijn zegt tegenover het dagblad in een reactie: ‘Er is veel belangstelling voor. Een groot aantal hotels doet wel mee.’  De supermarktketen startte maandag 27 februari met z’n hotelactie. Klanten krijgen bij besteding van €10 één Hotelzegel, met tien Albert Heijn-hotelzegels ontvangen zij vervolgens 50 procent korting op een tweede hotelovernachting. De spaaractie loopt nog tot en met zondag 26 maart 2017.

Deelnemende hotels op website

Via de website Hotelactie.nl kunnen mensen de deelnemende hotels bekijken en boeken. Het aantal nachten dat kan worden geboekt via de Albert Heijn hotelactie is altijd een veelvoud van twee nachten. Na het klikken op ‘Zoek hotelovernachting’ wordt een selectie aan accommodaties getoond op basis van de ingevoerde gegevens.

Reactie AH: ‘Veel ketens werken wel graag mee’

Albert Heijn laat in een reactie aan Distrifood weten: ‘Met deze actie proberen we op een laagdrempelige manier onze klanten te laten sparen voor een voordelig verblijf in diverse hotels. Een flink aantal hotel(ketens) werkt graag met ons samen om deze spaaractie – voor zowel klant als het hotel – tot een succes te maken. Dit is ook de reactie die we met de Telegraaf hebben gedeeld. Onder andere NH, Van der Valk, Amrath, Bilderberg, Best Western doen mee. De actie is uiteraard ook aan Fletcher aangeboden maar ze wilden niet meedoen.’

Geen commissie

Volgens AH klopt ook niets van het verhaal dat hotels commissie moeten betalen aan de supermarkt, zo meldt woordvoerder Menno van der Vlist. ‘De genoemde 11 procent is een aanbetaling voor het hotel, zoals dat vaker gebeurt bij het boeken van accommodaties.’

Reageer op dit artikel