nieuws

Albert Heijn zet steviger in op B2B-markt

Formules 4347

Albert Heijn zet steviger in op B2B-markt

ZAANDAM – Albert Heijn breidt zijn aanbod voor de zakelijke markt flink uit. In dat kader wordt onder meer een samenwerking aangegaan met DeliXL.

Dat bevestigt Albert Heijn na vragen van Distrifood. Volgens AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh is de uitbreiding van het zakelijke assortiment een logisch gevolg van ontwikkelingen in de markt.

Online groeit hard op B2B-markt

‘De online boodschappenservice van Albert Heijn groeit de laatste jaren ook hard op de zakelijke markt. In samenwerking met een aantal van onze partners en leveranciers hebben wij, mede op verzoek van een aantal (potentiële) klanten, het voornemen om het specifieke B2B-assortiment uit te breiden’, zegt Aspeslagh.

Ruimer assortiment in koffie

Volgens de woordvoerder gaat het daarbij om diverse uitbreidingen: ‘Je kunt hierbij denken aan bulkverpakkingen, in kleine porties verpakte vleeswaren, een ruimer assortiment in koffie voor professionele machines en specifieke schoonmaakmiddelen.’

DeliXL een van de partners

De uitbreiding zou per 1 september gestalte moeten krijgen, meldt een goed ingelichte bron aan Distrifood. Albert Heijn zegt op dit moment niet meer details te kunnen geven over de uitbreiding, maar bevestigt wel dat DeliXL één van de partners wordt in het geheel. ‘Een partij waar wij vroeger overigens ook al nauw mee samenwerkten’, aldus Aspeslagh.

Eigenaar groothandel

Ahold was tussen 1985 en 2005 zelfs eigenaar van de in 1949 als Kok-Ede opgerichte groothandel, die na de overname tot 2000 Grootverbruik Ahold (GVA) genoemd. In 2005 kocht de Zuid-Afrikaanse Bidvest Group het bedrijf voor een bedrag van ongeveer €140 miljoen.

Reageer op dit artikel