nieuws

AH toont reviews van (ex)medewerkers

Formules 2468

AH toont reviews van (ex)medewerkers

ZAANDAM – Albert Heijn plaatst vanaf april op zijn vacaturesite meningen van medewerkers en voormalig personeel over hun (voormalige) werkgever.

Het gaat om reviews van de website Glassdoor. Dit is een website waar mensen informatie en meningen kunnen delen over werkgevers. Albert Heijn integreert de commentaren op de eigen vacaturesite. Dat wordt duidelijk uit een interview van de site werf-en.nl met René Herremans, senior manager employer branding bij Albert Heijn.

Glassdoor te vergelijken met Tripadvisor

Glassdoor is te vergelijken met een platform als Tripadvisor, alleen gaat het in plaats van bezienswaardigheden om het beoordelen van werkgevers. Albert Heijn is volgens werf-en.nl de eerste in Nederland die de reviews van Glassdoor ook integreert in de eigen vacaturesite.

Steeds meer impact

‘Alle medewerkers kunnen op Glassdoor hun review kwijt en dat doen ze dan ook. We merken dat steeds meer medewerkers er iets over ons vertellen’, aldus Herremans. ‘We hebben nu al meer dan 170 reviews. Dit heeft steeds meer impact. Vandaar dat we een blok van Glassdoor ook gaan importeren in onze site. Zo van: jongens, kijk, dit vertellen mensen die bij ons werken al over ons.’

Keten in het magazijn van Albert Heijn

Albert Heijn is volgens Herremans niet bang voor negatieve reacties. ‘Hoe meer reviews je hebt, hoe meer je als werkzoekende een reëel beeld krijgt. Daar ben ik van overtuigd. Dan is die ene zuurpruim helemaal niet zo erg…..Voor ons is het misschien niet heel fijn als bijbaners vertellen dat je lekker kunt keten in de magazijnen van Albert Heijn. Maar als zij het vertellen, is het wel echt. En dus geloofwaardig. En dus laten we het wel gebeuren.’

Reageer op dit artikel