nieuws

AH ‘verwarmt’ groot aantal winkels

Formules 6369

AH ‘verwarmt’ groot aantal winkels

ZAANDAM – Albert Heijn voert in deze periode in een groot aantal winkels aanpassingen door die moeten zorgen voor meer sfeer op de winkelvloer.

Intern wordt die operatie ‘het verwarmen van de winkels’ genoemd, zo beweert een aantal Albert Heijn-ondernemers tegen Distrifood.

Gebruik van hout

Albert Heijn bevestigt het toevoegen van sfeerelementen. ‘Kortgezegd komt het erop neer dat we een aantal supermarkten wat meer sfeer geven door het gebruik van hout en wat meer kleur in de winkel. Je ziet dit terug op de agf-afdeling, bij de koven en de canopies. Dit gebeurt de komende weken in circa zeshonderd winkels’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

Nieuw aanzien agf-afdeling

Oktober vorig jaar meldde Albert Heijn al in dit blad dat de agf-afdeling een heel nieuw aanzien zou krijgen. Bij een AH in Castricum werd door de marktleider voor het eerst een presentatie van de groente en fruit getoond waarbij het staal heeft plaatsgemaakt voor hout. ‘Dat zit veel dichter bij de natuur en ziet er mooier uit’, was toen volgens Frank Loos, verantwoordelijk voor bewerkte en onbewerkte groente, de reden voor de veranderingen.

Verpakkingen onder handen genomen

Niet alleen de presentatie, ook het assortiment en de verpakkingen waren onder handen genomen. Zo is in Castricum de manier waarop zacht fruit en fruitsalades worden verkocht, aangepast. Losstaande koelingen met dit assortiment hebben daar plaatsgemaakt voor wandkoelingen.

Reageer op dit artikel