nieuws

Jumbo wint Gouden Loeki met kerstcommercial

Formules 3458

Jumbo wint Gouden Loeki met kerstcommercial

AMSTERDAM – De extra lange commercial ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ is bekroond met de Gouden Loeki 2016.

De onderscheiding wordt sinds 1995 jaarlijks uitgereikt door de STER en is dé publieksprijs voor de beste, leukste of origineelste commercial van het hele jaar.

Alfred Interntional maakte de kerstcommercial

In het winnende spotje steekt Frank Lammers (op foto met Gouden Loeki), de vader van de bekende Jumbo-familie, op weg naar huis vreemden op straat een helpende hand toe. Alfred International maakte de winnende kerstcommercial. Om de publieksprijs te vieren, ontwikkelde Jumbo voor social media een speciale Gouden Loeki-variant van de commercial, waarin naast Frank Lammers een bijzonder dier de hoofdrol speelt.

Vier nominaties Jumbo voor Gouden Loeki

Jumbo kreeg dit jaar maar liefst vier nominaties voor de prestigieuze televisiejaarprijs. Naast de kerstcommercial waren ‘Pluk het najaar met Jumbo’, ‘Racedagen’ en ‘Thuisbezorgd met Max Verstappen’ genomineerd voor de Gouden Loeki. ‘We zijn ontzettend trots op alle nominaties en natuurlijk helemaal op het winnen van de Gouden Loeki 2016 voor de kerstcommercial. Om het Nederlandse publiek te bedanken voor hun waardering, komen we dus met een speciale versie van onze bekroonde commercial’, vertelt Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten.

Extra lange commercial

‘De kerstperiode biedt ieder jaar weer een uitgelezen kans om te inspireren met een mooie campagne. Hierbij gaat het niet alleen om de producten, maar juist ook om de kleine persoonlijke gebaren waarmee de feestdagen nog specialer worden. Samen met ons reclamebureau Alfred International hebben we met deze extra lange commercial het ultieme kerstgevoel neergezet, waarbij het bieden van een helpende hand aan onze medemensen centraal staat. Mooi om te zien dat televisiekijkend Nederland dit zo waardeert’, aldus Van Eerd.

Reageer op dit artikel