nieuws

Hema komt met eigen klantenkaart

Formules 4558

Hema komt met eigen klantenkaart

AMSTERDAM – Hema lanceert een eigen klantenkaart waarmee consumenten kunnen sparen voor korting op producten.

Dat laat Hema weten. Het nieuwe loyaltyprogramma krijgt de naam ‘Meer HEMA’ en krijgt zowel een digitale als een fysieke klantenpas. Onderdeel van het programma is het ‘beter informeren over relevante producten en aanbiedingen’ op basis van het aankooppatroon van klanten.

Punten kunnen worden ingewisseld voor vouchers

Daarnaast krijgen klanten een punt per euro die ze uitgeven bij Hema, die kunnen worden ingewisseld voor digitale vouchers die korting geven op bepaalde producten. Iedere maand wordt het aanbod van vouchers vernieuwd. In de toekomst worden meer diensten aan het klantenprogramma toegevoegd, zoals speciale events en het opslaan van kassabonnen in de app.

Gratis tompouce op de verjaardag

Jarige klanten krijgen bovendien een gratis tompouce met hun klantenpas. Punten kunnen zowel worden gespaard door aankopen in de winkels als aankopen in de webshop van het warenhuisbedrijf. Vanwege de introductie van het loyaliteitsprogramma heeft Hema ook de eigen app volledig onder handen genomen. Online en in de app zijn het puntensaldo en de beschikbare vouchers te zien en te activeren.

Klantenkaart later ook in het buitenland

Het nieuwe programma wordt eerst in Nederland uitgerold. Volgend jaar moet deze ook in andere landen waar het bedrijf actief is gelanceerd worden. De klantenkaart wordt met een speciale actie gelanceerd. Tot 1 april krijgen nieuwe deelnemers aan het klantenprogramma, naast het standaard welkomstcadeau van 25 spaarpunten, ook nog eens 5 euro korting op hun volgende aankoop.

Hema wil zijn klanten beter leren kennen

Adriana Hoppenbrouwer, Chief Marketing Officer van het bedrijf over het nieuwe klantenprogramma: “Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van Hema, die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce. Het ‘meer HEMA’ programma stelt ons  in staat om onze klanten nog beter te leren kennen. Op basis van die inzichten kunnen wij ze nog centraler stellen in alles wat we doen en steeds meer op maat met ze communiceren.”

Reageer op dit artikel