nieuws

Plus Briljant 2.0 heeft nieuwe routing

Formules 8185

Plus Briljant 2.0 heeft nieuwe routing

HUIZEN – Plus verlaat met de vernieuwde Briljant 2.0-formule de huidige indeling die de eetmomenten van de consument volgt.

De nieuwe indeling is voor het eerst te zien bij Plus Koot in Abcoude. Woensdag opent ondernemer Sander Koot daar een compleet nieuw gebouwde winkel.

Winkelindeling op de schop

In de vernieuwde Briljant 2.0-formule gaat de winkelindeling compleet op de schop. Voortaan is, net als bij marktleider AH, de groenteafdeling direct na de entree te vinden. De broodafdeling verhuist verder naar achteren in de winkel, melden verschillende bronnen onafhankelijk van elkaar aan Distrifood. Met deze nieuwe indeling houdt Plus niet langer vast aan een indeling naar eetmomenten, zoals in Briljant 1.0. Daar opende de winkel met ontbijt, dat in de routing gevolgd werd door het lunchmoment (vleeswaren) en het diner (agf en vlees).

Makerij achter groenteafdeling

In de nieuwe indeling is direct achter de groenteafdeling de zogenoemde Makerij te vinden. Daar zouden onder meer pizza’s worden gemaakt, kibbeling gebakken en sushi bereid.Mogelijk worden op deze plek ook producten gegrild. Deze afdeling wordt modulair. Afhankelijk van het marktgebied kan een ondernemer voor een module kiezen of niet. Na de zogenoemde Makerij zouden de klanten voortaan de slagerij vinden met daarachter in de schil de broodafdeling.

Plus wil niet vooruit lopen

Plus zegt in een reactie niet vooruit te willen lopen op de opening van de eerste Briljant 2.0-vestiging aankomende woensdag. ‘Helaas kan ik nu nog geen vragen over de nieuwe winkel beantwoorden’, meldt woordvoerder Jennita den Boer.

Eind dit jaar 230 vestigingen omgebouwd

De vernieuwing heeft plaats terwijl nog niet alle winkels naar de in 2010 geïntroduceerde Briljant-formule zijn omgebouwd. Eind dit jaar moeten 230 van de 259 vestigingen zijn omgebouwd, liet Plus in september weten. Den Boer bevestigde toen dat Plus bezig was met een vernieuwing van de formule. Ze zei ook dat de formule continu is doorontwikkeld. ‘En daar gaan we mee door. Dit jaar ontwikkelen en testen we verschillende bouwstenen waamee we de omzetgroei van Plus Briljant van nieuwe impulsen voorzien.’

Nieuwe indeling zuivelschap

Met bouwstenen doelde ze toen onder meer op de nieuwe indeling van het zuivelschap en de vernieuwde agf-afdeling. De woordvoerder meldde toen dat de omzet van Briljant-winkels gemiddeld 10 procent steeg en dat het  supermarktbedrijf uitermate tevreden is over Briljant.

Reageer op dit artikel