nieuws

AH stopt pilot ‘Drogist op afstand’

Formules 2000

AH stopt pilot ‘Drogist op afstand’

ZAANDAM – Albert Heijn stopt met de pilot ‘Drogist op afstand’ waarin klanten in de winkel via een online verbinding advies kunnen vragen aan een drogist.

De proef is de afgelopen twee maanden bij drie filialen van AH XL gehouden maar krijgt geen vervolg. Klanten blijken volgens AH in de praktijk weinig vragen over zelfzorgmedicijnen te hebben, meldt de website Shopper Marketing Update.

Online advies vragen aan drogist

Gedurende de pilot konden klanten bij het schap met zelfzorgmedicijnen via een chat en videoverbinding om advies en aanvullende informatie vragen aan een gediplomeerd drogist die fysiek in het klantencontactcentrum van de formule zat. Bij de videoverbinding kregen de klanten daadwerkelijk de drogist te zien op het klantencontactcentrum in Zaandam. De tablet waarmee dat gebeurde hing voor het schap met zelfzorgmedicijnen. Om te zorgen dat andere klanten niet konden meeluisteren hing er bovendien een telefoonhoorn om de privacy van de vragensteller te waarborgen. Klanten konden er ook voor kiezen om met behulp van een toetsenbord met de drogist op afstand te chatten.

Handvol vragen voor drogist

Volgens AH snapten de klanten hoe het systeem werkte maar werd er onvoldoende gebruik van gemaakt om de pilot te continueren. Per week stelden slechts een handvol klanten een vraag aan de drogist. Klanten blijken amper om aanvullende informatie over zelfzorgmedicijnen verlegen te zitten, aldus een woordvoerder van de formule.

Drie vestigingen

De pilot met de online drogist is bij drie AH XL vestigingen gehouden in Tilburg, Leiden en Zaandam. De pilot wordt nog geëvalueerd, aldus AH.

Reageer op dit artikel