nieuws

Koffie Jumbo Foodmarkt krijgt 3 van AD

Formules 3687

Koffie Jumbo Foodmarkt krijgt 3 van AD

BREDA – De koffie die wordt geserveerd in de coffeecorner van de Jumbo Foodmarkt in Breda is ondrinkbaar volgens de proevers van de AD koffietest.

De koffie die Jumbo in de coffeecorner van de Foodmarkt in Breda serveert eindigt in de categorie ondrinkbaar. Een kwalificering die de testers van het AD verbaast.  ‘De Jumbo Foodmarket in Breda is een geweldige winkel met vers en kwaliteit als speerpunten. Dan is het opmerkelijk dat Jumbo met de koffie zo uit de bocht vliegt’, luidt het commentaar in de koffieranglijst die zaterdag is gepubliceerd door de krant.

Jumbo serveert nare, bittere koffie

De proevers van het AD hebben geen goed woord over voor de koffie die door Jumbo van een eigen melange wordt gemaakt. ‘De nare, bittere smaak drijft je ver af van wat je koffie zou willen noemen. Warm water met smaakje.’ Ook de cappucino krijgt er van langs.  ‘Papieren bekers drinken nooit prettig, maar als de inhoud ook nog tegenvalt, wordt het allemaal wel wat veel.’ De espresso wordt zelfs als een marteling ervaren. ‘Wat hebben klanten gedaan om dit te verdienen?’

Jumbo in onderste regionen ranglijst

Het cijfer dat de koffie krijgt is navenant. De koffie van de Foodmarkt krijgt gemiddeld  een 3.  De espresso wordt met een 2,8 beoordeeld en de cappuccino met een 3,8. De Foodmarkt eindigt daarmee op de 131-ste plaats in de koffieranglijst. Slechts 7 bedrijven scoorden nog slechter dan Jumbo. Daar zat overigens nog wel een vestiging van Starbucks tussen. De keten kan de proevers van de AD-koffietest niet bekoren. ‘Het is een van de best bewaarde geheimen ter wereld waar het succes van Starbucks vandaan komt. Uitsluitend marketing, dit heeft weinig met koffie te maken.’

Winnaar krijgt een 10

De koffietest van het AD is gewonnen door Coffee Mundo The Library uit Sittard. Dat bedrijf krijgt een 10 van de jury. ‘Grote klasse’, oordeelt de jury over het bedrijf dat nog maar twee maanden open is.

Reageer op dit artikel