nieuws

Jumbo Hans Kok test beacon-technologie

Formules 2009

Jumbo Hans Kok test beacon-technologie
Jumbo Hans Kok Colmschate Deventer laat app zien op telefoon. Hij zet beacons in, in de supermarkt

DEVENTER – Jumbo-franchisenemer Hans Kok zet beacons en een eigen app in om klanten van informatie te voorzien en hen te volgen door zijn winkel.

De klanten krijgen afhankelijk van waar ze in de winkel zijn pushberichten met informatie op hun smartphone.

Foto van tv-kok Jamie Oliver

Op het scherm van de mobiele telefoon ziet de klant het ene moment een foto van tv-kok Jamie Oliver en het volgende een promotie van herfstbokbier.  De info die Kok straks aan zijn klanten wil zenden, is voornamelijk lokaal georiënteerd. ‘Het worden zeker geen platte aanbiedingen of info over Jumbo als formule,’ aldus de ondernemer. Hij wil de app vooral inzetten voor storytelling. ‘We willen ons eigen verhaal vertellen. Over de winkel en over onze (lokale) producten.’

Via bluetooth in contact met beacons

Kok heeft de in eigen beheer ontwikkelde app ‘Jouw Jumbo – Hans Kok’ in het leven geroepen. App en telefoon staan via bluetooth in contact met beacons in de winkel en die zenden op hun beurt informatie naar de telefoon. ‘We zitten nog in de testfase. Wat medewerkers en tien vaste klanten testen het systeem nu.’

Plaatsbepaling nog nauwkeuriger

De plaatsbepaling van de gebruikers moet nog nauwkeuriger worden, zodat de voor die plek relevante  informatie naar hun smartphone wordt gepusht. ‘Er zit nog teveel overlap in de beacons. Dat komt  onder meer door storingen van elektrische leidingen.’ Een oplossing is in de maak. ‘We hebben nieuwe beacons besteld, dan krijgen we er 15 in plaats van 8, dat is nauwkeuriger.’

Lees meer over deze nieuwe technologie op pagina 3 in Distrifood 43 van 29 oktober 2016.  Abonnees van Distrifood kunnen het hele artikel lezen in de digitale editie. Nog geen abonnee? Klik hier voor de opties.

Reageer op dit artikel