nieuws

Avocado favoriet bij AH-pilot eenuursbezorging

Formules 1342

Avocado favoriet bij AH-pilot eenuursbezorging

ZAANDAM – Avocado was het favoriete product dat besteld werd tijdens de pilot met éénuursbezorging van AH in Amsterdam.

Albert Heijn hield de test in de zomermaanden onder de naam Appie Now bij twee vestigingen in de hoofdstad.

Van stroopwafel tot avocado

Klanten maakten zowel voor de vergeten boodschappen als voor de weekboodschappen gebruik van die dienst.‘Van een pakje stroopwafels tot twee bakfietsen vol met boodschappen. Het favoriete product was avocado’, laat woordvoerder Anoesjka Aspeslagh van AH aan Distrifood weten.

Hoge waardering voor Appie Now

‘Klanten zijn enthousiast over Appie Now. Zij gaven ons een waardering van 4,3 uit 5’, laat Aspeslagh verder weten. Bij de  pilot werden online bestelde boodschappen binnen een uur thuisbezorgd.

Test in twee vestigingen

De test is gehouden in twee vestigingen; het filiaal aan het Museumplein en de franchisevestiging van Lindeman aan de Elandsgracht. AH werkte in de pilot samen met bezorgdienst TringTring, die de app Appie Now faciliteerde. Medewerkers van de vestigingen bezorgden voor €5 de boodschappen thuis per elektrische fiets. Het bezorggebied besloeg een cirkel van circa 15 minuten fietsen rondom de twee winkels.

Snelle bezorging haalbaar

De bezorgtijd van een uur bleek in de praktijk haalbaar. Aspeslagh: ‘Meer dan 95 procent van alle bestellingen hebben we binnen het uur bij de klant bezorgd. Alleen bij hele grote bestellingen was het soms een uitdaging.’

Actief bezig met de factor tijd

‘Met deze pilot willen we laten zien dat we als AH Online actief bezig zijn met de factor tijd. We passen ons aan het leven van onze klanten aan. Vooralsnog is het een proef van acht weken. We zijn nog niet bezig met de vraag hoe we hier in de toekomst mee verder gaan’, aldus Arne Lamet, business developer AH Online in juni dit jaar tegen Distrifood.

Lees meer over de AH-pilot op pagina 7 in Distrifood 39 van 1 oktober 2016.  Abonnees van Distrifood kunnen het hele artikel lezen in de digitale editie. Nog geen abonnee? Klik hier voor de opties.

 

Reageer op dit artikel