nieuws

Meat Friends mag slagerij Jumbo kopen

Formules 2669

Meat Friends mag slagerij Jumbo kopen

BEILEN – Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) geeft groen licht voor de overname van Centrale Slagerij Jumbo door vleesverwerker Meat Friends Noord.

Dat meldt Nu.nl. Er blijft volgens de toezichthouder voldoende concurrentie over.

Focus op kernactiviteiten

De supermarktketen doet de slagerij van de hand om zoveel mogelijk te focussen op de kernactiviteiten. Ook na de overname zal de slagerij alleen vlees aan Jumbo leveren.

Verwerkt tot voorverpakte levensmiddelen

Bij de slagerij in Beilen worden dagelijks vleesproducten voor Jumbo geproduceerd. Onder meer rund- en varkensvlees wordt verwerkt tot voorverpakte levensmiddelen zoals hamburgers en worstjes.

Behoud van arbeidsvoorwaarden

Alle 103 medewerkers van de Centrale Slagerij zullen onder behoud van arbeidsvoorwaarden overgaan naar Meat Friends, liet Jumbo eerder weten. Meat Friends heeft een werkgelegenheidsgarantie van tenminste twee jaar beloofd.

Baangarantie van vijf jaar

FNV liet vorige week weten een baangarantie van vijf jaar voor het personeel te willen.  FNV-bestuurder Compaijen toonde zich teleurgesteld over de opstelling van de Jumbodirectie. ‘We zullen de leden nu vragen wat ze er van vinden. Wijzen ze het af en willen ze een ultimatum stellen en actie voeren of gaan ze akkoord. Dan komt er geen actie. Om uitsluitsel te krijgen moeten er wel veel leden op de ledenvergadering zijn. Driekwart van de leden moet bereid zijn om een ultimatum te steunen en actie te voeren,’ aldus Compaijen in de krant van Midden-Drenthe. De ledenvergadering over het eindbod van Jumbo is vandaag, op woensdag 21 september.

Meat Friends zeer geschikte partij

In een toelichting noemde Jumbo-topman Frits van Eerd Meat Friends eerder een zeer geschikte partij om de Centrale Slagerij over te nemen. ‘Meat Friends is een professioneel Nederlands bedrijf en een expert op het gebied van vlees. We kennen hen al vele jaren als een partner waarmee we goed kunnen inspelen op trends en ontwikkelingen in de markt. Daarbij delen we een gezamenlijke passie voor de klant. Meat Friends heeft ook een scherp oog voor duurzame bedrijfsvoering en is gespitst op continuïteit.’

Reageer op dit artikel