nieuws

‘Juridische stappen Max Verstappen tegen Picnic’

Formules 7047

‘Juridische stappen Max Verstappen tegen Picnic’

AMERSFOORT – Max Verstappen en zijn management overwegen juridische stappen tegen een filmpje van Picnic waarin een look-a-like van de coureur voorkomt.

De online supermarkt publiceerde eerder vandaag een kort filmpje, waarin iemand die veel weg heeft van Max Verstappen voorbij een Jumbo-bezorgbus loopt en in een Picnic-wagentje stapt.

Max Verstappen niet blij

Het filmpje werd opgepikt door diverse media. Marketingonline.nl noemt het een ‘geniale inhaker‘. Max Verstappen en diens entourage zijn minder enthousiast over de parodie, en overwegen juridische stappen. Dat meldt RTL.  ‘We gaan op passende wijze actie ondernemen. We zijn het aan het onderzoeken en bespreken het met onze juridische afdeling. Er is oneigenlijk gebruikgemaakt van het beeldmerk van Max Verstappen en daar zijn wij niet blij mee’, aldus een woordvoerder van de Formule 1-coureur.

Jumbo: geen probleem met filmpje

Jumbo, dat een commercial heeft met de echte Verstappen, laat in een reactie aan Marketing Online weten geen problemen te hebben met de parodie-commercial van Picnic. ‘Nee hoor, we vinden het niet flauw en we zijn zeker niet boos’, zo luidt het. Vanuit Veghel worden dan ook geen juridische stappen ondernomen.

Michiel Muller: niks gehoord van jurist

Michiel Muller, een van de directeuren van Picnic, zegt tegen RTL Boulevard. ‘Ik denk dat we een ludieke inhaker hebben gemaakt op de commercial van Jumbo. We vonden het grappig. En het lijkt mij duidelijk dat mensen zien dat het een inhaker is en dat ze dat onderscheid kunnen maken. We hadden een leuk idee, that’s it. We krijgen op Facebook veel grappige reacties, maar van een jurist van Verstappen heb ik nog niets gehoord.’

Guerrilla-campagne van Picnic

Het filmpje onder het motto ‘soms doe je iets voor de lol’ moet gezien worden in het kader van een guerrilla-campagne van de formule om meer naamsbekendheid te krijgen. Het is in die strategie logisch om de nummer twee in de markt aan te vallen. Jumbo is al sinds jaar en dag de persoonlijke sponsor van Max Verstappen.

Distrifood is nu ook actief op Facebook. Like ons en blijf op de hoogte. >>>

Reageer op dit artikel