nieuws

Jumbo sleutelt aan Jumbo-app

Formules 1860

Jumbo sleutelt aan Jumbo-app

VEGHEL – Jumbo heeft zijn Jumbo-app vernieuwd. Zo is de app nu uitgerust met een geoptimaliseerde scanfunctie.

Met die functie kunnen producten in de koelkast gescand worden, waarna ze direct in het digitale winkelmandje kunnen worden geplaatst. Daarnaast onthoudt de app het laatst gekozen Pick Up Point of het laatst gekozen bezorgtijdstip, waardoor de bestelling snel kan worden afgerond en de klant de boodschappen ook snel in huis heeft.

Snel bestelling afronden met app

De bestelling kan met één handeling worden afgerond, doordat de laatste ophaallocatie of het laatste bezorgtijdslot als eerste wordt weergegeven in de app. Klanten die ervoor kiezen hun boodschappen zelf op te halen, kunnen ook het ophaalbewijs toevoegen aan hun Apple Wallet. De Jumbo app kan gratis worden gedownload via Google Play Store of App Store.

Pick Up Points Jumbo

Met de verbetering van de app investeert Jumbo opnieuw in het e-commercekanaal. Eerder dit jaar werd de start van de Jumbo bezorgservice aangekondigd en het aantal Pick Up Points groeit snel; Jumbo heeft inmiddels ruim 275 afhaalpunten. Vanuit ruim 75 van deze locaties bezorgt Jumbo nu ook boodschappen bij consumenten en zakelijke klanten. Dit aantal groeit in 2016 tot zo’n 100 locaties.

50.000 bestelling in e-dc

Wekelijks worden zo’n 18.000 bestellingen geplaatst via de webwinkel op Jumbo.com of via de Jumbo app. ‘Om te kunnen voldoen aan de snel groeiende vraag breidt Jumbo haar e-fullfilmentcentrum in Den Bosch dit najaar sterk uit. In totaal nemen we na de uitbreiding 36.700 m² in gebruik waarmee we straks in staat zijn om wekelijks maximaal 50.000 bestellingen te kunnen verwerken. Dit is een belangrijke stap voor verdere groei. Het is onze ambitie om in vijf jaar online marktleider te zijn’, zegt Jurriaan Pouw, directeur e-commerce a.i. bij Jumbo.

Reageer op dit artikel