nieuws

Jumbo plaatst nieuw logo op hoofdkantoor

Formules 6661

Jumbo plaatst nieuw logo op hoofdkantoor
© Fotopersburo Bert Jansen

VEGHEL – Jumbo heeft het logo op het hoofdkantoor in Veghel aangepast.

De letter J is in vergelijking met het bekende Jumbo-logo groter dan de rest van de letters in de formulenaam. Ook is te zien dat de letterbreedte is gewijzigd. Het nieuwe logo maakt volgens de supermarktketen deel uit van de opening van een compleet vernieuwd hoofdkantoor in Veghel.

Logo cadeau van medewerkers

Ter gelegenheid van de opening van het hoofdkantoor en het 95-jarig jubileum van het familiebedrijf dit jaar gaven de medewerkers van Jumbo een kunstwerk van Studio van der Zandt van glas en lood in combinatie met het logo van Jumbo aan de familie Van Eerd. Deze hangt boven de ingang van het gebouw.

Wortels van familiebedrijf

Algemeen directeur Frits van Eerd: ‘We zijn verheugd dat nu iedereen bij elkaar zit op deze inspirerende plek waar alles is ontstaan. Hier liggen de wortels van ons familiebedrijf. We vinden het belangrijk om dit te koesteren, zodat iedereen zich bewust is van wie we zijn, waar we vandaan komen en waarom we de dingen doen zoals we ze doen. We blijven doorgaan op de weg die we zijn ingeslagen om van onze klanten fans te maken.’

jumbofamilie

Uitbreiding hoofdkantoor door toename personeel

Het bedrijf is uitgegroeid tot de tweede supermarkt van Nederland. Een ontwikkeling die heeft geleid tot een flinke toename van het aantal medewerkers: met 60.000 medewerkers is Jumbo één van de grootste werkgevers in Nederland. Dat was ook de reden dat het hoofdkantoor moest worden verbouwd.

Historie van het familiebedrijf

Bij de bouw van het nieuwe hoofdkantoor is bewust gekozen voor het verbouwen van de bestaande kantoren en het oude distributiecentrum, zodat de link met de oorspronkelijke gebouwen blijft bestaan. In het verbouwde pand wordt op verschillende manieren gerefereerd aan de historie van het familiebedrijf.

Aandacht voor nieuwe ontwikkelingen

Ook is er aandacht gegeven aan nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf. Zo is er een testlab waar medewerkers huismerkproducten kunnen beoordelen. In het Foodcafé  – naar voorbeeld van de Foodmarkten –  kunnen medewerkers terecht voor een ontbijt, lunch of warme maaltijd. Buiten het pand staat een bijenhotel, waarmee Jumbo naar eigen zeggen haar strijd tegen de bijensterfte symboliseert. Het kantoor heeft bijna 700 flexplekken en ruim 550 parkeerplaatsen waarvan een deel bestemd is voor elektrische auto’s. De bouw van het nieuwe hoofdkantoor heeft anderhalf jaar in beslag genomen.

Reageer op dit artikel