nieuws

AH test online drogist op afstand

Formules 1697

AH test online drogist op afstand

ZAANDAM – Albert Heijn houdt in drie vestigingen een pilot waarbij klanten in de winkel via een video- of chatverbinding aan een drogist advies kunnen vragen over zelfzorgmedicijnen.

De dienst is deze week in drie winkels gestart. Klanten kunnen met een tablet via een videoverbinding of via chat advies vragen aan een gediplomeerd drogist. Dit meldt Shoppermarketingupdate.

Videochat via tablet

Bij de videoverbinding krijgt de klant daadwerkelijk de drogist te zien die op het klantencontactcentrum in Zaandam zit. De tablet waarmee dat gebeurt hangt voor het schap met zelfzorgmedicijnen. Naast het scherm hangt een telefoonhoorn, zodat antwoorden van de drogist niet voor andere klanten hoorbaar zijn. De klant kan er ook voor kiezen om met behulp van een toetsenbord met de drogist te chatten.

Pilot in drie winkels

De pilot wordt in drie winkels gehouden. Het zijn de XL-vestigingen in Zaandam, Leiden en Tilburg. Een medewerker van de AH in Leiden zegt dat klanten vooralsnog mondjesmaat gebruik maken van de dienst. ‘Het is zo nieuw, ze moeten nog wennen’, verklaart hij.

Ook kookadvies op afstand

De pilot ‘Drogist op afstand’ lijkt een beetje op de dienst die AH vorig jaar rond de Kerst aanbood. Via WhatsApp konden klanten tijdens het koken advies vragen aan culinair experts. Ruim 3000 klanten maakten daar gebruik van. Die dienstverlening heeft een permanent karakter gekregen, zo is op de site van Allerhande te lezen.

Reageer op dit artikel