nieuws

Plus breekt record met Angry Birds

Formules 2769

Plus breekt record met Angry Birds

UTRECHT – De Angry Birds-spaaractie van Plus heeft ertoe geleid dat de formule tijdens de nog lopende actie een recordmarktaandeel heeft bereikt van 6,59 procent.

De afgelopen jaren schommelde het marktaandeel van Plus op jaarbasis rond de 6,0. Het record van 6,59 werd direct bereikt in de eerste week van de spaaractie, die nog loopt tot het einde van deze week.

Lyrisch

Ondernemers van de formule door het hele land reageren lyrisch op de actie, die zij zelf ook bestempelen als de meest succevolle ooit. ‘Tot deze actie was de spaaractie met Minions de beste ooit’, zegt Jordy Koelhuis, ondernemer van Plus Bergschenhoek in Zuid-Holland. ‘Maar de Angry Birds doen het nog een stuk beter, de actie is echt heel succesvol.’

Hordes kinderen

Luuk Tijs, bedrijfsleider van Plus Postma in Lelystad, beaamt dit. ‘Er staan telkens hordes kinderen voor de deur, de Angry Birds-poppetjes zijn niet aan te slepen. Laatst was het op maandag enorm slecht weer, maar verkochten we meer Magnums dan op een warme zomerdag. Dat kwam omdat klanten daar een van de speciale Angry Birds-poppetjes bij kregen.’ Tijs zegt vooral te merken dat het aan het begin van de week drukker is dan normaal. ‘Dan komen klanten voor die speciale acties. Ik dacht vanaf het begin al dat het een succesvolle actie zou worden, maar zo extreem als dit had niemand verwacht.’

Gekkenhuis

Bij Plus Wallerbosch in het Twentse Geesteren is het ook een gekkenhuis, zegt kw-manager Mark Reinds. ‘Kinderen hier in het dorp gaan langs de deuren om te vragen om Angry Birds’, weet hij. ‘En mensen komen vanuit andere dorpen hier boodschappen doen vanwege deze actie. We krijgen zelfs klanten die normaal bij andere Plus-vestigingen winkelen, die komen hier voor de speciale Angry Birds omdat ze elders zijn uitverkocht.’ Dat probleem kent Plus Geesteren niet, zegt Reinds. ‘Het ging op intekening en we hadden hoog ingezet.’ De kw-manager weet niet of dit de meest succesvolle actie ooit is in zijn winkel. ‘De eerste Eredivisie-plaatjesactie was een paar jaar geleden ook een groot succes.’

Reageer op dit artikel