nieuws

Wouter Kolk (AH): ‘Klant vond AH arrogant’

Formules

Wouter Kolk (AH): ‘Klant vond AH arrogant’
Foto: Fotopersbureau Dijkstra

ZAANDAM – Albert Heijn-klanten vonden AH te blauw, te arrogant en te afstandelijk. Dat zegt Wouter Kolk over de situatie bij zijn aantreden. Ook wil hij met AH To Go stappen in vestigingspunten binnen bedrijven of langs de snelweg.

Volgens de AH-directeur in het Financieel Dagblad zijn  de vijfhonderd kantoormedewerkers ‘gaan eten en boodschappen doen met klanten’ om de klant beter te leren kennen. Uiteindelijk leidde het tot het aanzetten van de innovatiemotor in assortiment. Volgens Kolk in de krant is in 2015 een kwart van de winkelproducten vernieuwd.

Groeiplannen
In het interview geeft de topman aan ambitieuze groeiplannen te hebben met AH To Go. De gemaksformule van AH heeft groeimogelijkheden bij bedrijven, instellingen, universiteiten, treinstations of langs de snelweg. De marktleider spreekt hier nu al over met partijen in de markt. Kolk geeft ook aan dat dit een reden is waarom AH geen belangstelling had in een overname van La Place.

Uitbaten
AH is tegelijkertijd serieus met de NS in gesprek om de AH To Go vestigingen op de stations op de een of andere manier te behouden. Zoals bekend wil de NS als AH To Go- franchisenemer de exploitatie van deze vestigingspunten afstoten. Een mogelijkheid is dat AH ze zelf gaat uitbaten.

Franchisers
Over de vertroebelde relatie met de franchisenemers zegt Wouter Kok in het interview dat ‘Albert Heijn er op redelijke termijn uit komt met zijn ondernemers over de inkomstenverdeling van onlineverkoop en de Allerhande-maaltijdboxen.’

 

Reageer op dit artikel