nieuws

Plus kiest voor nieuw reclamebureau

Formules

Plus kiest voor nieuw reclamebureau
Bert Jansen

UTRECHT – Supermarktketen Plus heeft een nieuw reclamebureau. Het gaat om J. Walter Thompson Amsterdam.

Dat meldt Adformatie. Beide partijen hebben inmiddels gezamenlijk de nieuwe marketing- en communicatiestrategie ontwikkeld. Inmiddels wordt gewerkt aan een nieuwe reclamecampagne. Plus was de afgelopen jaren klant bij Doom & Dickson, maar vertrok daar afgelopen zomer. Inmiddels is dat bureau opgeheven. De nieuwe campagne moet er zijn in de loop van het tweede kwartaal 2016 volgens Plus.

Ambitieus
Bas Snetselaar van Plus licht de keuze voor het nieuwe reclamebureau toe. ‘We zijn ambitieus en willen de beste supermarkt van Nederland worden. We zijn ervan overtuigd dat J. Walter Thompson Amsterdam hier zowel strategisch als creatief een bijdrage aan kan leveren.’

Bloedfanatiek
Het bureau heeft ook zin in de nieuwe klus. ‘Plus is een fantastische supermarkt. Dat weten nog veel te weinig mensen. Ze heeft een heel mooie, onderscheidende en relevante plek in de markt. En ze zijn bloedfanatiek in hun streven om elke dag nog beter te worden.’ Het bureau is onder meer bekend vanwege campagnes voor Media Markt, Heineken, Kitkat, BMW en ING.

Wilfred Genee
Plus kwam de afgelopen jaren regelmatig in het nieuws met zijn reclamecampagnes. Zo groeide de ‘dikke van de Plus’ uit tot een begrip als onderdeel van een team van medewerkers dat de keten promootte. Eind 2014 werd nog een nieuw team geïntroduceerd. In mei van dit jaar schakelde Plus Wilfred Genee en Johan Boskamp nog in voor een commercial.

Reageer op dit artikel