nieuws

AH opent eerste Allerhande Kerstfestival

Formules

AH opent eerste Allerhande Kerstfestival

UTRECHT – Albert Heijn heeft van vrijdag tot en met zondag in het Spoorwegmuseum in Utrecht het eerste Allerhande Kerstfestival gehouden.

Dagelijks was het festival geopend van 10.00 tot 22.00 uur. Albert Heijn heeft voor het festival een speciale app ontwikkeld. In totaal zijn er zeventig stands en stalletjes waar klanten kunnen proeven en advies kunnen vragen aan bekende koks en wijnkenners. Daarnaast zijn er een groot aantal workshops. Onder meer topkoks Herman den Blijker, Miljuschka Witzenhausen (tv-zender Kitchen24) en chefkok Luc Kusters  zijn aanwezig.

Allerhande festivalDe festivalkaart (foto: Distrifood)

Borrelplein
Het terrein is ingedeeld naar eetmomenten met een borrelplein en paviljoens met aandacht voor voorgerechten, hoofdgerechten, toetjes, ontbijt en winterpret. Amusement komt er onder meer van een gospelkoor en het singer-songerwriterduo C&B. Daarnaast treden The Originals zaterdag  op. Albert Heijn verwacht enkele tienduizenden mensen de komende dagen. Vanmorgen geeft AH-topman Wouter Kolk de pers een rondleiding over het terrein.

Allerhande festival 4Wouter Kolk houdt een openingstoespraak (foto: Distrifood)

Alle C1000-ondernemers
Albert Heijn heeft alle C1000-ondernemers die de overstap naar AH hebben gemaakt als groep uitgenodigd om naar het Allerhande Kerstfestival te komen, vertelt Cees van Vliet van de supermarkt rond de opening van het evenement. Door ze nog een laatste keer als groep uit te nodigen wordt hun komst naar AH afgesloten. Daarnaast komen per winkel vier tot vijf medewerkers om zo de sfeer van het festival door te vertalen naar de winkels.

Onderscheidende initiatieven
Hoogleraar retailmarketing Laurens Sloot toonde zich eerder in Foodmagazine zeer positief over de plannen van AH voor het Allerhande Kerstfestival. ‘Ik heb vorig jaar al aangegeven dat Albert Heijn het mentale markleiderschap aan het verliezen is. Sinds de komst van Wouter Kolk als algemeen directeur zie je echter dat Albert Heijn weer veel onderscheidende initiatieven aan het ontplooien is. Ze komen met maaltijdboxen, openen een supermarkt zonder caissières en komen nu met een festival. Albert Heijn is weer ‘the talk of the town’.’

Allerhande festival 2De entree van het Allerhande Kerstfestival (foto: Distrifood)

Klomp goud
Ook retaildeskundige Paul Moers is positief. ‘Het valt me op dat Allerhande uitgegroeid is tot een centraal ding binnen Albert Heijn, het is een merk op zich. Na de maaltijdboxen koppelen ze de naam nu ook aan een festival. Ik vind dat een ijzersterke zet. Er is inmiddels geen Nederlander meer die de naam Allerhande niet kent en ook geen Nederlander meer die niet gekookt heeft met hulp van de Allerhande. Ze hebben een klomp goud in handen.’

Allerhande festival 3

Reageer op dit artikel