nieuws

AH: Nieuwe klant laat online omzet groeien

Formules

AH: Nieuwe klant laat online omzet groeien
Diederik van der Laan, ANP

ZAANDAM – De online omzet van Ahold in Nederland is in het derde kwartaal gegroeid met meer dan dertig procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.

De online omzetgroei van is hoofdzakelijk te danken aan nieuwe klanten in bestaande marktgebieden. Dat meldt Ahold vandaag in zijn resultaten over het derde kwartaal. Ahold-ceo Dick Boer: ‘Onze marktleidende Nederlandse online-activiteiten, Albert Heijn Online en bol.com, realiseerden een stijging van de consumentenomzet internetverkopen van meer dan dertig procent.’

Investeren
Boer benadrukt dat AH vol blijft inzetten op online. ‘We blijven investeren in het versterken van onze leidende positie in online retail. De omzetgroei bij Albert Heijn Online was hoofdzakelijk te danken aan nieuwe klanten in onze bestaande marktgebieden. De investeringen in onze online-activiteiten hadden een verlagend effect op onze marge in het jaar tot nu toe. Deze impact is in lijn met onze verwachting.’

Reageer op dit artikel