nieuws

Ahold wil vooral leren van Alibaba

Formules

Ahold wil vooral leren van Alibaba

PEKING – Ahold ziet de samenwerking met internetgigant Alibaba vooral als een leerervaring.

Dat zegt Hanneke Faber, Chief Commercial Officer bij Ahold, tegen RTLZ. Het concern heeft onlangs een webshop geopend op Tmall, het platform van Alibaba voor buitenlandse producten. ‘Dit is de grootste en meest geavanceerde e-commercemarkt van de wereld. Daar leer je het beste over als je er zelf bent’, zegt Faber.

Mobiel
Faber onderstreept dat het supermarktconcern op dit moment niet de ambitie heeft om China te veroveren. Ze geeft aan vooral te willen leren van de manier waarop Alibaba zijn winkels runt en producten verkoopt. ‘Hier wordt meer dan de helft van de orders mobiel geplaatst, meer dan 90 procent is ‘touched by mobile​’. Dat percentage is al een stuk hoger dan in Nederland.’

Producten
Ahold focust zich in de webshop op producten voor moeders en baby’s, zoals babymelk en -doekjes. ‘Maar ook healthy snacks doen het goed: cranberry’s, rozijnen en muesli verkopen er heel aardig.’

Reageer op dit artikel