nieuws

AH zet stap op Chinese markt

Formules

AH zet stap op Chinese markt

ZAANDAM – Albert Heijn gaat zich mogelijk online richten op Chinese consumenten.

De marktleider lijkt via het zogeheten  Tmall Global onder meer Nutrilon-babypoeder en producten van het huismerk te willen verkopen. Dat meldt Twinkle.nl. Op ah.tmall.hk vinden Chinese consumenten informatie over Albert Heijn, Etos en Ahold.

Assortiment
Volgens Twinkle.nl was deze winkel het afgelopen weekend gekoppeld aan een assortiment met babyproducten en artikelen van het huismerk. Dit aanbod is inmiddels offline gehaald. Albert Heijn kon volgens Twinkle vanochtend nog niet reageren op vragen over de stap op de Chinese markt.

Buitenland
Tmall is volgens Twinkle.nl een zogenaamd b2c-platform van de Chinese Alibaba Group, dat internationale expansie als topprioriteit ziet. Behalve buitenlandse kopers probeert Alibaba ook buitenlandse verkopers aan zich te binden, die hun producten via Tmall Global kunnen verkopen in China.

Account
‘We kijken altijd naar nieuwe mogelijkheden, en in dat licht moet je ook dit zien. Wij willen alle opties openhouden, dus vandaar dit account. Er staat echter niets vast, er is geen formeel besluit en we blijven ons richten op onze kernmarkten in Europa en de Verenigde Staten’, zegt Ahold-woordvoerder Maud van Gaal in een reactie tegen Distrifood op het bericht van Twinkle.nl.

Reageer op dit artikel