nieuws

‘Marqt is commercieel nog geen succes’

Formules

‘Marqt is commercieel nog geen succes’

KOPENHAGEN – De alternatieve supermarktketen Marqt is commercieel nog geen succes. ‘We zijn al 9 jaar onderweg, hebben nog maar 13 winkels open en hebben nog niet eens het 0-punt bereikt als het gaat om geld verdienen’

Dat heeft ceo Meike Beeren van het bedrijf gezegd tijdens de Persgroep Advertisers Summit, die eerder deze maand plaatsvond en waarover Marketing Online schrijft. Later nuanceerde Marqt deze quote met de mededeling dat alle winkels wel degelijk winstgevend zijn. Voor de toekomst is de topvrouw ook zeer optimistisch. ‘We sturen niet op winstmaximalisatie, maar het is wel een doel om een duurzaam bestaansrecht aan Marqt te koppelen. We zijn er nog niet, maar één ding weet ik zeker: dat gaat ons uiteindelijk lukken.’

Marqt 2.0
Hiertoe neemt Marqt wel de formule onder handen. Dusdanig dat Beeren het zelf over Marqt 2.0 heeft. Deze moet eind dit jaar in de vijftiende winkel van het bedrijf voor het eerst zichtbaar worden. ‘Als we aan het eind van dit jaar met Marqt 2.0 komen, hoop ik dat het met andere producten is, die ook op een lagere kostprijs zitten.’ Daarmee moet de toegankelijkheid van Marqt groter worden en het prijspeil minder klanten afschrikt.

Geen sok of spijkerbroek
Beeren: ‘Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat iedereen wil eten, wat wij verkopen. Het is een product dat je in je mond stopt, het is geen sok of spijkerbroek, terwijl je wel voor de prijs van een spijkerbroek bij ons zalm kunt kopen, dus ik snap dat de keus voor een consument soms moeilijk is.’

Bron: Marketing Online

 

Reageer op dit artikel