nieuws

Meer fairtrade in huismerk Plus

Formules

Meer fairtrade in huismerk Plus

UTRECHT – Plus wil dat meer huismerkproducten Fairtrade gecertificeerd zijn. De supermarktketen en Stichting Max Havelaar maken vandaag een nieuw partnerschap bekend.

‘Dit is de meest vergaande samenwerking tussen een supermarktorganisatie en de keurmerkorganisatie tot nu toe’, laten Plus en de stichting in een gezamenlijk persbericht weten.

Stap voor stap
De intentie van de nieuwe samenwerking is dat de komende jaren, stap voor stap, wordt toegewerkt naar een situatie waarin alle huismerkproducten die Fairtrade gecertificeerd kunnen zijn, dat ook zijn. Sinds 2009 werkt supermarktorganisatie Plus aan haar strategische merkwaarde ‘Verantwoord’. Plus ging in 2010 als eerste supermarkt over op 100 % Fairtrade gecertificeerde bananen.

Boeren
Het doel van het partnerschap, dat vandaag door Eric Leebeek, commercieel directeur Plus en Peter d’Angremond, directeur Stichting Max Havelaar, bekrachtigd werd, is ervoor te zorgen dat organisaties van boeren en arbeiders meer ruimte krijgen om te investeren in betere werk- en leefomstandigheden via de Fairtrade handelsvoorwaarden

Reageer op dit artikel