nieuws

Klant: Lidl gaat het hardst groeien

Formules

Klant: Lidl gaat het hardst groeien

AMSTERDAM – De Nederlandse consument verwacht dat Lidl de supermarktformule is die in ons land het hardst gaat groeien.

Die conclusie valt te trekken uit het zogeheten Retail Merkenonderzoek 2015 van Hendrik Beerda Brand Consultancy in opdracht van RetailTrends. Aan 1875 consumenten werd gevraagd van welke formules zij de hoogste groeiverwachtingen hebben. Bol.com staat op de eerste plaats, gevolgd door Action (2) en Lidl (3).

Discounters
Opvallend is dat consumenten hoge verwachtingen hebben van de groei van discounters. Zowel Action, Lidl, Primark (5) als Aldi (10) hebben een plek in de top tien van retailers met de grootste groeiverwachtingen. Jumbo is terug te vinden op plaats acht. Albert Heijn staat niet in de top tien. De marktleider moet het doen met positie dertien.

Hema
In de top 20 zijn geen andere supermarktformules te vinden. Hema staat net boven Jumbo op plaats zeven. De andere retailers in de ranglijst zijn Ikea (4), Kruidvat (6), Media Markt (9), Zalando (11), Gamma (12), Zeeman (14), Xenos (15), Coolblue (16), Karwei (17), Big Bazar (18), C&A (19) en H&M (20).

Reageer op dit artikel