nieuws

Jumbo: 100 PUP’s in zomer

Formules

Jumbo: 100 PUP’s in zomer

Dat zegt financieel topman Ton van Veen van Jumbo in een interview met het Financieele Dagblad. ‘We zijn vorig jaar na twee jaar voorbereiding met 28 afhaalpunten gestart. Daar hebben we de kinderziektes inmiddels uit gehaald, waardoor we nu de groei fors kunnen versnellen.’ Wanneer er honderd staan, wil de supermarktketen op dit punt nog […]

Dat zegt financieel topman Ton van Veen van Jumbo in een interview met het Financieele Dagblad. ‘We zijn vorig jaar na twee jaar voorbereiding met 28 afhaalpunten gestart. Daar hebben we de kinderziektes inmiddels uit gehaald, waardoor we nu de groei fors kunnen versnellen.’ Wanneer er honderd staan, wil de supermarktketen op dit punt nog verder groeien, meldt de krant.

E-commerce
Van Veen onderstreept dat er weliswaar nog weinig valt te verdienen met deze manier van retailen, maar dat Jumbo genoodzaakt is om stappen te maken in online. ‘De businesscase voor e-commerce in food rekent lastig. Dat geldt zowel voor pick up points als voor thuisbezorgen. Maar je zult mee moeten. Als wij het niet doen, kan dat omzet kosten doordat klanten hun heil elders zoeken. Doe je het wel, dan houd je die omzet zelf of kun je zelfs omzet naar je toe halen. Wij zijn enthousiast over e-commerce en zien de omzetten van afhaalpunten nog elke week stijgen.’

Thuis
Van Veen zegt ook dat het ‘geen jaren meer zal duren’ voor Jumbo ook boodschappen thuis gaat bezorgen. Online verkopen maakten vorig jaar zo’n 1 tot 1,5 procent uit van de totale omzet van de Nederlandse supermarktsector.

Reageer op dit artikel