nieuws

AH-franchisers in zee met Ubermart

Formules

AH-franchisers in zee met Ubermart

ROTTERDAM – Personal shopper service Ubermart in Rotterdam en omstreken werkt samen met franchisenemers van Albert Heijn. De boodschappen worden exclusief in hun winkels gedaan.

Boodschappendienst Ubermart heeft inmiddels afspraken met drie AH-franchisers: Jurgen Mahu in Rhoon, Simon Lodder in Spijkenisse en Remco Heeren in Ridderkerk. De in die plaatsen aanwezige AH-filialen en andere supermarktformules hebben het nakijken.

Snelle bezorging

De vorig jaar november door Narek Aramjan in de regio groot Rotterdam gestarte dienst doet boodschappen voor mensen die bestellen via Ubermart.nl. De boodschappen, uit het assortiment van AH, worden binnen twee uur afgeleverd. Het minimale bestelbedrag is €20 en Ubermart rekent  €4,95 aan onkosten. De prijzen op de site van Ubermart zijn bovendien hoger, volgens Aramjan zo’n 17 procent gemiddeld. ‘Daarvoor bieden we gemak en snelheid. Bij AH.nl moet je minimaal een dag van tevoren bestellen.’

Klanten werven

Aramjan werkt samen met de AH-franchisers om klanten te werven. ‘Tot nu toe werven we via Google Adwords en moeten we het van mond tot mondreclame hebben. We willen uitproberen welk effect reclame in de winkels heeft.’ In Rhoon doet hij dat via reclamebordjes op de handvatten van de winkelwagens en in Spijkenisse met flyers. Binnenkort starten er meer AH-franchisers. ‘We zijn al ver in Schiedam en Rotterdam/Hillegersberg .’ Deelnemende supermarkten betalen vooralsnog niets en hoeven geen korting te geven voor de exclusiviteit. Op termijn kan dat echter veranderen. ‘Als het een ondernemer veel extra omzet oplevert gaan we dat zeker bekijken.’

AH-assortiment

Vooralsnog kunnen klanten bij Ubermart alleen uit het assortiment van AH bestellen. Ik heb ook al wel met Jumbo getest maar ben daarmee gestopt. Ik wil focus houden en dit eerst goed neerzetten.’ Uitbreiding naar andere steden ligt in het verschiet. ‘Amsterdam wordt de eerstvolgende maar ik hang daar nog geen datum aan. Als ik personal shoppers heb geworven kan ik binnen drie dagen postcodegebieden activeren en starten.’ Over de groei van Ubermart wil Aramjan weinig zeggen. ‘Cijfers geef ik niet. We groeien hard en er is zeker een markt voor’, is het enige dat hij prijsgeeft.

Reageer op dit artikel