nieuws

Nutricia begrijpt melkpoederactie Jumbo

Formules

Nutricia begrijpt melkpoederactie Jumbo

ZOETERMEER – Fabrikant Nutricia heeft begrip voor de actie van sommige Jumbo-ondernemers om het hamsteren van babymelkpoeder tegen te gaan.

Klanten die babymelkpoeder willen kopen, moeten bij enkele Jumbo-winkels eerst voor een minimumbedrag aan andere boodschappen doen. Een woordvoerder van Nutricia laat aan RTL Nieuws weten op de hoogte te zijn van de acties en te begrijpen dat de winkeliers zoeken naar mogelijkheden om hun vaste klanten te kunnen blijven bedienen.

Opkopers
Zo verkoopt Jumbo Blaauw in Waddinxveen, in de strijd tegen opkopers, alleen nog bussen Nutrilon babyvoeding aan klanten die voor minimaal €25 aan andere boodschappen doen.

Lege schappen
Het Nederlandse babymelkpoeder wordt massaal opgekocht door handelaren die het product verkopen aan Chinezen. Hierdoor ontstaan in Nederlandse winkels lege schappen. In 2008 werd in China de giftige stof melamine aangetroffen in een lokaal babymelkproduct. Zes baby’s stierven en zo’n 300.000 kinderen werden ziek. Sindsdien vertrouwen Chinezen de merken van eigen bodem niet meer en is het Nederlandse babymelkpoeder zeer populair.

Reageer op dit artikel