nieuws

Plus test prijsagressieve modules

Formules

Plus test prijsagressieve modules

UTRECHT – Plus test in een aantal winkels prijsagressieve modules. Die moeten worden ingezet in marktgebieden met felle concurrentie.

Voor het ontwikkelen van de modules doet Plus een beroep op ervaringen opgedaan bij de prijsagressieve formule C1000. Plus heeft dan ook Peter van Mourik aangetrokken. Van Mourik was tot september 2011 als directeur Buying & Merchandising verantwoordelijk voor het commercieel beleid van de uiteindelijk door Jumbo overgenomen Amersfoortse formule. Daarna werkte van Mourik twee jaar als commercieel directeur voor DA drogisterijen.

Laatjes
Binnen Plus spreekt men bij het ontwikkelen van de modules van het ‘laatjesmodel’. Winkels die behoefte hebben aan een meer prijsagressieve aanpak zouden ‘een laatje prijsagressiviteit’ moeten kunnen opentrekken, zoals andere winkels meer behoefte hebben aan lokaal onderschap.  Met de te ontwikkelen, sterk op prijs gestuurde assortimentsonderdelen moeten zij de lokale concurrentie beter dan nu kunnen aangaan.

Jan Brouwer
Oud-directeur Ferwerda van Plus zei al eerder tegenover Distrifood dat de Plus-formule het best gedijt in afgesloten marktgebieden. Dat Plus C1000-kennis oppakt, is geen toeval. De huidige directeur van Plus is oud-Schuitema-topman Jan Brouwer.

Eerder op Distrifood.nl:
Plus test vier versies van ophaalpunt
Plus over op tweesterrenrundvlees
Plus lanceert nieuwe toplijn

Reageer op dit artikel