nieuws

Omzet HelloFresh groeit gestaag

Formules

Omzet HelloFresh groeit gestaag
Fotopersburo Dijkstra

BERLIJN – De omzet van maaltijdendienst HelloFresh is afgelopen jaar gestegen van €2,3 tot €14,2 miljoen.

Dit blijkt uit een prospectus van investeerder RocketInternet dat voor 37,1 procent eigenaar is van HelloFresh. RocketInternet waardeert HelloFresh, een ‘proven winner’ volgens de prospectus, op €131 miljoen.

Onduidelijk
HelloFresh is inmiddels in vier Europese landen actief, t.w. Duitsland, Oostenrijk, Groot-Brittannië en Nederland. Daarnaast opereert het bedrijf in Australië en de USA. Het is onduidelijk hoe groot de omzet in de afzonderlijke landen is. De prospectus vermeldt uitsluitend dat de helft van de omzet wordt gerealiseerd in Duitsland, Oostenrijk en Nederland. Een kwart is afkomstig uit Groot-Brittannië en de rest uit Amerika en Australië.

Dozen
In een interview met Distrifood verklaarde Maartje Frederiks, directeur van de Nederlandse tak van HelloFresh, dat het bedrijf in Nederland wekelijks tussen de twaalf- en dertienduizend dozen met maaltijdingrediënten levert. Volgens de prospectus van RocketInternet bezorgde HelloFresh vorig jaar in de landen waarin het actief is in totaal 2,372 miljoen dozen. 

Huishoudens
Voor Nederland gaat de maaltijdendienst er vanuit dat eind volgend jaar 1 procent van de Nederlandse huishoudens klant zijn bij HelloFresh. Dat zou neerkomen op 65.000 dozen per week.

Reageer op dit artikel