nieuws

Lidl scoort met WK-advertentie

Formules

Lidl scoort met WK-advertentie

AMSTERDAM – Lidl is in een consumentenonderzoek als derde geeïndigd met de WK-advertentie over het voetbalspel van VI Oranje.

Ruim 1.500 lezers hebben 100 inhaakadvertenties in De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op het online netwerk van TMG beoordeeld. Beoordeling vond plaats op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK.  Woordvoerder Christine Braun van Lidl:  ‘Nederland heeft het Grote Erger je Wel voetbalspel omarmd. Daar zijn wij trots op. Afgelopen vrijdag hebben wij een gedeelte van de opbrengst aan Jantje Beton gedoneerd.’

Calvé
Calvé heeft de wedstrijd gewonnen door in het verlengde van haar tv-commercial met Robin van Persie in te haken op het openingsdoelpunt van Oranje. Naast de eerste plaats met Calvé, behaalt Unilever ook de tweede plaats met een inhaker van Andrélon. In de advertentie haakt het merk in op de strafschoppenserie met Tim Krul.

Biermerken
Vier jaar geleden domineerden de biermerken nog en twee jaar geleden de retailmerken. Dit jaar bestaat de top 10 uit FMCG merken, supermarkten, een bank, KNVB & partners, een reisorganisatie en een retailketen.

Overige advertenties in de top 10:
4. ING – Wij geloven in Oranje
5. Albert Heijn – Wij staan te trappelen
6. Ons Oranje – Obrigado
7. Sunweb – Reis mee met Oranje.
8. KNVB partners – Oranje en supporters bedankt!
9. Dirk – Vanavond bloemgoall|
10. Kruidvat – Aanvaluh!!

Het lezersonderzoek werd uitgevoerd door Bureau Consumenten Onderzoek (BCO), een marktonderzoekbureau en onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG).

Reageer op dit artikel