nieuws

Van Tol Retail neemt Versunie over

Formules

Van Tol Retail neemt Versunie over
Versunie/Van Tol

Van Tol Retail neemt Versunie over

BODEGRAVEN – Van Tol Retail Versunie overgenomen. Versunie verzorgt al jaren de versdistributie voor onder andere Van Tol Retail.

 

‘Met de overname kunnen bedrijfsprocessen en klantencontacten beter worden afgestemd’, aldus van Tol in een persbericht. Versunie is in 1997 opgericht uit een samenwerking tussen Van Tol Retail en Kaandorp Kaas, uit een behoefte aan professionele, fijnmazige distributie van versproducten. Destijds werd gestart met een bescheiden assortiment van driehonderd producten. In zeventien jaar is het bedrijf uitgegroeid tot distributeur in vers en ultravers, met een aanbod van meer dan vierduizend versproducten. De specialisatie ligt op het gebied van kleinschalige distributie, tot bestellingen per stuk. Bij Versunie werken 128 mensen.

Honderden
Van Tol Retail is food retail specialist voor zelfstandige ondernemers. Van Tol levert aan honderden supermarkten, buurtwinkels, rijdende winkels en recreatiemarkten in heel Nederland. Het is het bedrijf achter de winkelformules Dagwinkel, Troefmarkt en Springer.

Daarnaast exporteert en vertegenwoordigt Van Tol in meer dan 70 landen de Nederlandse merken van Unilever, Heinz en HAK.

Van Tol richt zich op fijnmazige distributie en heeft naar eigen zeggen hart voor het zelfstandig ondernemerschap. Van Tol heeft haar hoofdkantoor en een distributiecentrum in Bodegraven en een distributiecentrum in Oosterwolde (Friesland). Bij Van Tol Retail werken

ruim 125 mensen.

Stap
Directeur Commerciële Zaken Michael van den Hurk van Van Tol Retail: ‘De overname van Versunie is een belangrijke stap voor Versunie en Van Tol Retail, voor onze leveranciers en voor onze klanten. Doordat beide distributiebedrijven nu als één organisatie gaan opereren bieden we onze partners één aanspreekpunt en één loket voor folder-, formule- en assortimentsafspraken. We zijn zo beter in staat onze strategie uit te voeren vanuit één beleid, waarmee we nog meer consumentgericht kunnen werken. Bovendien: vers gaat in de toekomst nog meer dan nu het verschil maken.’

Reageer op dit artikel