nieuws

Jumbo: spotjes Wakker Dier doen pijn

Formules

Jumbo: spotjes Wakker Dier doen pijn
Distrifood

VEGHEL – De spotjes van Wakker Dier met onder meer Jumbo als mikpunt raken topman Frits van Eerd van het bedrijf in het hart. Het is echter geen aanleiding om het beleid van de supermarktketen aan te passen.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek op Radio 1. Wakker Dier voert sinds twee weken een campagne met vooral radiospotjes waarin consumenten worden opgeroepen ‘geen vreselijke plofkip’ meer te kopen bij supermarkten, maar in plaats daarvan bij Ekoplaza, Estafette en Natuurwinkel.

Uiterst vervelend
‘Natuurlijk hebben we daar last van. Uiterst vervelend. Het raakt ons ook echt. Ze raken mij in mijn hart als ik zoiets hoor’, aldus Van Eerd in het radio-interview. Hij stelt echter dat de spotjes in de winkel vooral tot vragen leiden en niet tot een daling van de omzet in dat segment.

Beleid is beleid
De Jumbo-topman vindt de bewustwording van consumenten op het gebied van goedkoop vlees goed, maar is vooralsnog niet van plan met Jumbo te stoppen met de verkoop van de goedkoopste kip. ‘Beleid is beleid. Vlees met een laagste-prijsgarantie is een belangrijke succesfactor voor ons.’

Reageer op dit artikel