nieuws

Analisten somber over Ahold

Formules

Analisten somber over Ahold

AMSTERDAM – In aanloop naar de kwartaalcijfers van Ahold tonen analisten zich somber over Albert Heijn en Ahold.

Analisten van de Rabobank verwachten dat Ahold in Nederland de identieke omzet sterker heeft zien dalen dan de markt. Inclusief de geconsolideerde winkels van C1000, zou Albert Heijn nog wel marktaandeel hebben gewonnen, meldt DFT.

Lidl

Albert Heijn heeft het moeilijk door concurrentie van Lidl en betere aanbiedingen van andere supermarkten, schrijft Rabobank. Hoewel het vierde kwartaal, waarin de feestdagen vallen, traditioneel een sterk kwartaal is voor AH, denkt de bank dat ook de winstmarge is gedaald. ING merkt op dat Albert Heijn ook de accijnsverhoging op tabaksproducten waarschijnlijk flink heeft gevoeld, aldus de krant.

Bloomberg

Analisten gepolsd door Bloomberg verwachten gemiddeld een teruggang van de Ahold-omzet met 2,3 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2012.

Reageer op dit artikel