nieuws

Albert Heijn pakt overgewicht aan

Formules

Albert Heijn pakt overgewicht aan

AMSTERDAM – Albert Heijn stapt samen met Unilever, FrieslandCampina, cateraar Albron en zorgverzekeraar Zilveren Kruis in Jogg (jongeren op gezond gewicht).

Het gaat hier om een project, in samenwerking met overheden, die tot doel heeft in vijf jaar tijd jongeren in 75 gemeenten meer te laten bewegen en gezonder te laten eten. Albert Heijn en de andere bedrijven steken de komende twee jaar elk 100.000 euro in projecten die het overgewicht onder jongeren moeten verlagen.

Ambassadeur

‘Het gaat erom dat jongeren worden verleid gezonde keuzes te maken’, zegt ambassadeur Paul Rosenmöller van Jogg in het Financieele Dagblad. ‘De bedrijven geven hun kennis, hun netwerk en hun communicatiekracht.’ Volgens Rosenmöller wordt er bij Jogg niet zozeer gekeken naar het suikergehalte in de yoghurt, maar door mee te doen verplichten de bedrijven zich bij productvernieuwing te letten op gezondheid.

Pakweg één op de zeven kinderen in Nederland is te dik en het aantal stijgt. In totaal kost overgewicht de maatschappij 3,2 miljard euro per jaar.

Reageer op dit artikel