nieuws

Beesies AH succesvolste WK-actie

Formules

Beesies AH succesvolste WK-actie

DONGEN – Supermarkten met een WK-actie zagen de omzet per klant flink toenemen, met de Beesies van Albert Heijn als succesvolste actie. Jumbo, dat geen actie had, zag de verkopen juist dalen.

Dat blijkt uit een onderzoek van GfK Panelservices dat vandaag wordt

gepresenteerd. Onderzoeker Jeannette de Ronde nam de verschillende acties rond

het voor Oranje succesvolle wereldkampioenschap Zuid-Afrik onder de loop.

Daaruit bleek dat klanten die Beesies spaarden bij Albert Heijn gemidddeld 26

procent meer uitgaven dan normaal. Daarmee had Albert Heijn de succesvolste

WK-actie.

Juichbandjes

De juichbandjes van Plus zorgden voor een omzetplus van 17

procent bij sparende klanten, terwijl de WK-handjes zoals die onder meer bij

Dekamarkt te krijgen waren de omzet van sparende klanten met 16 procent lieten

toenemen. Volgens de cijfers van GfK leed Jumbo in de gemeten periode een

omzetverlies van 6 procent omdat het geen speciale spaaractie rond het

wereldkampioenschap had.

Reageer op dit artikel