nieuws

AH fileert versgarantie Jumbo

Formules

AH fileert versgarantie Jumbo

ZAANDAM – Albert Heijn start maandag een prijscampagne over versproducten. De marktleider laat het bij de aankondiging van de actie niet na om fijntjes uit te halen naar concurrent Jumbo.

Albert Heijn maakte de campagne vrijdagmiddag bekend. ‘Albert Heijn vergelijkt geen appels met peren maar biedt gewoon de scherpste prijs op populaire groente- en fruitsoorten’, aldus AH. Hiermee reageert de marktleider ondubbelzinnig op de meest recente campagne van Jumbo. Afgelopen woensdag kondigde Jumbo nog de laagste versprijsgarantie aan, maar waarschuwde klanten wel ‘geen appels met peren’ te vergelijken.

Half geld
Ondanks de verwijzing naar Jumbo beweert AH niet goedkoper te zijn met vers dan de Brabantse prijsvechter. Met de actie van AH is op de winkelvloer dan ook geen rechtstreeks gevecht tussen beide formules te verwachten. Klanten kunnen bij Albert Heijn vanaf maandag een hele zak met vijf soorten groenten of fruit kopen voor de helft van de prijs. Deze vijf soorten zijn te vinden in de Bonusfolder, die samen met een grote bruine papieren zak vanaf dit weekend wordt bezorgd. Elke week zijn vijf andere populaire groente- en fruitsoorten geselecteerd, zoals bloemkool, tomaten, prei, sperzieboontjes, kiwi’s en sinaasappelen. De actie duurt twee weken.

Belofte inlossen
Directievoorzitter Dick Boer stelt dat Albert Heijn met de ‘Hele zak, halve prijs’-actie zijn belofte nakomt dat het scherp op de prijs blijft letten. ‘Albert Heijn is volgens consumenten de beste versverkoper van Nederland. We hebben bovendien een belofte gedaan ten aanzien van prijs en die komen we ook na in ons versassortiment. Volgende week benadrukken we dat extra’, aldus Boer.

Reageer op dit artikel