nieuws

Intro Top 20: nr 1 t/m 10

Formules

Intro Top 20: nr 1 t/m 10

DOETINCHEM – Coca-Cola Zero is de best verkopende introductie van 2007. Maar
behalve de mannencola wisten nog eens twaalf andere productinnovaties meer dan
100.000 euro per week om te zetten. Lees hier het overzicht van de nummers 1 tot
en met 10 van de lijst.


href=”http://ad.doubleclick.net/clk;196736325;20718274;m?http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/coca-cola-enterprises-nederland-b-v-/82/intro-top-20.html”

target=_blank> 1. Coca-Cola Zero:

Omzet 277.500 euro

De mannencola van Coca-Cola kende door de weigering van Superunie om het

product op te nemen en het conflict met Albert Heijn over de prijsstelling van

het colamerk een moeilijke start, maar uiteindelijk is het product dé winnaar

van 2007. In het buitenland oogste ’s werelds marktleider in frisdranken al

eerder succes met de mannencola. De introductie van de nieuwe variant gaat

lichtelijk ten koste van andere Coca-Cola-producten, maar per saldo toont het

merk een mooie plus.


href=”http://ad.doubleclick.net/clk;197477118;20718274;p?http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/friesland-foods-western-europe/84/intro-top-20-juices.html”

target=_blank> 2. Chocomel Hot:

Omzet 269.500 euro De

Senseo-chocolademelk van Friesland Foods is de grootste introductie voor de

moderne koffiezetter van Douwe Egberts van het afgelopen jaar. De

leveringsproblemen die het bedrijf kort na de introductie kende komen dan ook

voort uit het overweldigende succes van het product. De impact van Chocomel Hot

is zelfs zo groot dat de omzet van de totale categorie instant cacaodranken door

de introductie is verdubbeld.


href=”http://ad.doubleclick.net/clk;198957522;20718274;s?http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/campina-nederland/81/intro-top-20.html”

target=_blank>3. Campina Optimel

Control:

Omzet 169.100 euro

De gezonde zuivel die

consumenten moet ondersteunen bij het afvallen deed dit jaar veel stof opwaaien.

De effectiviteit was onderwerp van veel discussie onder wetenschappers en

consumentenprogramma’s. Desalniettemin is het product, misschien wel mede door

alle ophef, één van de belangrijkste winnaars van 2007.


href=”http://ad.doubleclick.net/clk;195845040;20718274;g?http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/dr-oetker-nederland-b-v-/80/intro-top-20.html”

target=_blank>4. Dr. Oetker Pizza Casa di Mama:

Omzet 158.200 euro

De nieuwe pizza-lijn

van Dr. Oetker is ondanks de niet overweldigende distributiegraad van 60 procent

een belangrijke omzetmaker. De nieuwe pizza’s onderscheiden zich door de dikkere

rand van de pizza’s en de hogere oventemperatuur waarop de pizza’s moeten worden

gebakken. Hierdoor wordt de bodem extra knapperig.

5. Dreft Machinevaatwas:

Omzet 154.600 euro

Dreft maakt na jaren

van afwezigheid zijn comeback in het machinavaatwassegment. En met succes; het

oeroude Hollandse merk is de belangrijkste omzetmaker in het

reinigingsmiddelenschap.

6. Becel Omega3plus:

Omzet 122.400 euro

Unilevers

cholesterolverlagende botermerk Becel komt in steeds meer toepassingen terug in

de supermarkt. Zo introduceerde de A-merkgigant afgelopen jaar Omega3plus onder

het Becel-merk. Behalve in dieetmargarine duikt het product ook op in

drinkverpakkingen in het zuivelschap.

7. Senseo Café Choco:

Omzet 117.600 euro

Café Choco is de

belangrijkste innovatie van Douwe Egberts in het koffieschap. Het product

bewijst samen met Chocomel Hot dat variaties op de ouderwetse chocolademelk het

momenteel uitstekend doen.

8. Calgonit All-in-1:

Omzet 115.000 euro

Calgonit is dit jaar

opgehouden met het optellen van verbeteringen aan de vaatwastabletten en

introduceerde het totaalconcept All-in-1. Het product doet het een stuk beter

dan Calgonit Quantum, dat afgelopen jaar eveneens is geïntroduceerd. Dit product

is niet in de Intro Top 20 terug te vinden.


href=”http://ad.doubleclick.net/clk;198709904;20718274;r?http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/leaf-holland-bv/79/intro-top-20.html”

target=_blank>9. Red Band Truly:

Omzet 104.800 euro

Snoepmaker Leaf

introduceerde begin 2007 een gezonder snoepconcept zonder hier direct de claim

light of vergelijkbare gezondheidclaims aan te koppelen. Het gezondere snoepje

blijkt een succes. De omzet ligt net boven de ton per week.

10. Peijnenburg koffieleutjes:

Omzet 103.700 euro

Ondanks dat de

begeleidende reclamespot door het tv-programma Radar werd uitgeroepen tot meest

irritante reclamespot scoort Peijnenburg met zijn Koffieleutjes. Met de omzet

boven de 100.000 euro per week zijn de Koffieleutjes de grootste introductie in

het koekschap.

Lees ook:


href=”/assortiment/id102-73630/coca-cola_zero_beste_introductie_in_super.html”>Coca-Cola

Zero beste introductie in super

Intro Top

20 nr. 11 t/m 20

Reageer op dit artikel